صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

اگر اعتبار کالابرگ به مشمولان تعلق نگرفت، مردم باید به کجا مراجعه کنند؟

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۱۸۰۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم در صورتی که در طرح کالابرگ الکترونیک با برخی مشکلات مواجه شدند می‌توانند با مرکز تماس ۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

خبرگزاری میزان _ دولت از ۱۸ بهمن، طرح جدید کالابرگ الکترونیک را باعنوان «فجرانه» آغاز و اجرایی کرد.

براساس طرح جدید کالابرگ الکترونیک، دهک‌های اول تا هفتم به مدت ۳ ماه مشمول دریافت ۲۲۰ هزارتومان اعتبار برای خرید از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت رفاه، افراد می‌توانند با اعتبار در نظر گرفته شده، ۱۱ قلم کالا از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات خریداری کنند و مابه‌التفاوت مبلغ آن را پرداخت کنند.

در طرح فجرانه خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند، چرا که یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

پس از گذشت ۲۰ روز از اجرای طرح فجرانه، برخی از افراد با ابهاماتی مواجه شده‌اند، آن‌ها می‌گویند تاکنون با وجود اینکه مشمول یارانه می‌شوند، اما اعتبار برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. 

همچنین برخی از شهروندان اعتقاد دارند این میزان اعتبار برای آن‌ها انگیزه برای خرید ایجاد نکرده و از استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیک منصرف شده‌اند. 

تعدادی دیگر نیز می‌گویند در مواردی در هنگام خرید با گران‌فروشی فروشگاه‌ها مواجه شده‌اند. 

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با میزان درباره برخی از ابهامات ایجادشده اظهار کرد: اگر افراد جزء دهک‌های اول تا هفتم هستند و اعتبار طرح فجرانه به آن‌ها تعلق نگرفته است می‌توانند با مرکز تماس ۶۳۶۹ برای اعلام مشکل خود تماس بگیرند. 

وی در ادامه افزود: مردم با اعلام کدملی خود به سامانه یادشده می‌توانند مشکلات خود و تخلفات احتمالی فروشگاه‌ها را ثبت و پیگیری کنند.

عسگریان اعلام کرد: وزارت رفاه به‌صورت روزانه و در زمان پایان کار فروشگاه‌ها حساب‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما بهتر است مردم برای جلوگیری از بروز مشکلات و سرعت‌بخشیدن در انجام امور در صورت مشاهده تخلفات از سوی فروشگاه، آن‌ها را به ما اعلام کنند.

به گفته وی، طرح فجرانه با استقبال مردم روبه‌رو شده و تنها در ۱۰ روز ابتدایی اجرای این طرح حدود ۷/۲ همت از محل یارانه‌ها و ۲۳ همت از محل هزینه مردم، کالا به فروش رفته است. 

معاون وزیر رفاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ادامه روند اختصاص ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی بهتر از اجرای طرح کالابرگ نیست، گفت: پس از حذف ارز ترجیحی، یارانه معیشتی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای برخی از دهک‌ها به ۴۰۰ هزار تومان و برای برخی دیگر به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. 

وی با تاکید بر اینکه قرار بود با پرداخت یارانه، سفره مردم تقویت شود و یارانه، تغذیه مردم را تامین کند، اظهار کرد: به‌دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم این افزایش یارانه‌ها به سفره مردم تعلق نگرفت و مردم در هر زمینه‌ای که تمایل داشتند یارانه خود را هزینه کردند.

عسگریان در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل دولت طرح فجرانه را تدوین کرد، در این طرح، دولت یک بسته غذایی با ۱۱ قلم کالا که قیمت اصلی آن ۷۴۳ هزار تومان است را به قیمت ۵۲۳ هزار تومان به مردم عرضه می‌کند.

معاون وزیر رفاه گفت: با استقبالی که از این طرح در روز‌های اخیر شاهد بوده‌ایم می‌توانیم بگوییم که به هدف خود نزدیک شده‌ایم. 

 به گفته معاون وزیر رفاه، طرح فجرانه به مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد و زمان پایان یافتن استفاده از اعتبار ماهانه در ۱۷ هر ماه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *