صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی «ایران هرمز»

۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴:۲۷
کد خبر: ۴۷۵۷۷۴۹
عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی ایران هرمز با هدف افزایش میزان تولید برق هسته‌ای با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

خبرگزاری میزان - در جریان دور دوم سفر‌های استانی آیت‌الله رییسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان هرمزگان، با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، عملیات اجرایی ساخت نیروگاه‌های اتمی «ایران هرمز» در شهرستان سیریک آغاز شد.

این پروژه در راستای انجام فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و براساس برنامه‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی به‌منظور افزایش میزان تولید برق هسته‌ای به ۲۰ هزار مگاوات اجرا خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به اینکه هرمزگان یکی از استان‌های مهم و دارای ظرفیت و پتانسیل فراوان از نظر صنعتی، کشاورزی و اقتصادی بوده و در سال‌های اخیر به سمت صنعتی شدن نیز پیش رفته است و هم اکنون صنایع بزرگ از جمله فولاد هرمزگان، کشتی‌سازی، پالایشگاه و نیز دیگر مراکز مهم صنعتی در این منطقه فعال هستند، مقرر شد تا در سواحل سیریک مجتمع نیروگاه‌های اتمی احداث شود.

تامین برق این صنایع یکی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان و در راس آن وزارت نیرو محسوب می‌شود که در این زمینه سازمان انرژی اتمی به‌عنوان متولی تولید و توسعه برق هسته‌ای کشور، بخشی از اجرای این طرح مهم را برعهده گرفته و با احداث و بهره‌برداری از ۴ واحد نیروگاه اتمی با مجموع ظرفیت تولید حدود ۵ هزارمگاوات از میزان تولید نهایی ۲۰ هزار مگاواتی برق هسته‌ای در افق ۲۰ ساله را در استان هرمزگان و در نزدیکی‌های شهر میناب و شهر سیریک برنامه‌ریزی کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *