صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

سیستم نظارت مخفی آمریکا بر شهروندان و کارکنان خدمات پستی

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۷۱۳۹
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سیستم‌های حمل‌ونقل و خدمات پستی آمریکا از سیستمی برای نظارت بر کارکنان این بخش استفاده می‌کنند که در بسیاری از موارد مرگبار بوده است.

خبرگزاری میزان - اتحادیه انجمن ملی حاملان نامه (NALC) و خدمات پستی آمریکا در دسامبر گذشته، یادداشت تفاهمی را پشت در‌های بسته امضا کردند.

روند ارزیابی و تنظیم مسیر جایگزین یکپارچه فناوری (TIAREAP) برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ بر شرکت‌های حمل‌ونقل شهری اعمال شد؛ این برنامه تحت یک یادداشت تفاهم تمدید شد، حتی در حالی‌که ۲۷۵ هزار عضو اتحادیه انجمن ملی حاملان نامه تحت یک قرارداد منقضی‌شده برای چند ماه گذشته کار کرده‌اند.

مسیر جایگزین یکپارچه فناوری یک سیستم نظارت دیجیتال است که در آن هر دقیقه از مسیر حامل نامه از طریق یک دستگاه پوششی ردیابی می‌شود؛ شرکت‌های حمل‌ونقل را می‌توان برای «رویداد‌های ثابت» تنبیه کرد، که در نهایت بر تصمیم‌گیری‌های استخدام، مناقصه مسیر و دستمزد تاثیر می‌گذارد.

این سیستم اغلب زمانی «رویداد‌های ثابت» را گزارش می‌کند که شرکت‌های مخابراتی مسئولیت‌های اصلی مانند تحویل نامه در صندوق‌های خوشه‌ای خارج از ساختمان‌های آپارتمانی را انجام می‌دهند، که ممکن است به ده‌ها یا حتی صد‌ها مشتری در یک واحد متمرکز خدمات‌رسانی کند، یا اقداماتی را برای محافظت از سلامت آن‌ها انجام دهند.

نه مدیریت خدمات پستی آمریکا و نه بوروکراسی اتحادیه انجمن ملی حاملان نامه، خود را موظف به توجیه دلیل تمدید این سیستم، ارائه گزارشی در مورد اجرای موقت آن، یا رسیدگی به شکایت‌های رو به رشد کارگران نمی‌دانند.

NALC تنها بیانیه‌ای در وب‌سایت خود منتشر کرد که نشان می‌دهد: [TIAREAP] یک فرآیند مورد توافق طرف‌های ملی است که از تیم‌هایی از نمایندگان NALC و USPS برای ارزیابی و تنظیم مسیر‌های تحویل شهری استفاده می‌کند.

انجمن ملی حاملان نامه شریک کامل با مدیریت خدمات پست آمریکا در انجام حملات به شرایط کاری است؛ در حالی‌که سیستم منفور مسیر جایگزین یکپارچه فناوری را در پشت شرکت‌های حمل‌ونقل شهری ادامه می‌دهد، انجمن ملی حاملان نامه همچنین به دنبال تحمیل قرارداد بعدی بدون رای اعضا از طریق داوری منافع الزام‌آور است، همان‌طور که در سال ۲۰۱۴ انجام داد.

اجبار کارگران به حرکت و تنبیه آن‌ها به‌خاطر توقف برای کارهای شخصی به مرگ زودرس یوجین گیتس، حامل نامه‌نویس کهنه‌کار در ژوئن گذشته در دالاس، تگزاس شد.

این مرد ۶۶ ساله هنگام انتقال مسیر خود در موج گرمای ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) سقوط کرد.

گیتس، کهنه سرباز ۳۶ ساله خدمات پستی با سابقه‌ای بی‌عیب، به‌تازگی اولین مجازات انضباطی خود را به دلیل TIAREAP دریافت کرده بود.

یکی از اپراتور‌های شهری در Reddit احساسات غالب در TIAREAP را این‌طور خلاصه کرد: بسیاری از مردم نمی‌توانند و از انجام این کار خودداری می‌کنند. ما بالغ هستیم، نه کودکان نوپا.

در طول تعدیل مسیر دو بار در سال، نامه‌بر‌ها با مدیرانی ملاقات می‌کنند که داده‌های بررسی خیابان دیجیتال (DSR) شرکت‌های مخابراتی را بررسی می‌کنند.

علی‌رغم این نظارت تهاجمی، ارزیابی‌های مسیر از طریق اتکای شدید به یک «هفته زنده» تعیین می‌شوند و حداقل زمان‌های مسیر، نه متوسط، و همچنین حداقل بین زمان اداری شرکت حامل و زمان اداری «استاندارد» را در نظر می‌گیرند.

شرکت‌های حمل و نقل عموماً این دوره‌های ارزیابی را تقلبی می‌دانند، زیرا مسیر‌ها می‌توانند توسط مدیران دستکاری شوند.

TIAREAP یکی از برنامه‌های متعددی است که در USPS با هدف کاهش دستمزد کارگران و در نهایت اخراج آن‌ها از نیروی کار اجرا شده است.

شرکت‌های حمل‌ونقل روستایی سیستم جبران خسارت ارزیابی شده مسیر روستایی (RRECS) را توسط یک توافق جانبی مشابه با انجمن ملی نامه‌بران روستایی، که همچنین در سال ۲۰۲۲ اجرا شد، داشته‌اند.

هر دو این سیستم‌ها بخشی از بازسازی گسترده ۱۰ ساله خدمات پستی با نام اشتباه «تحویل برای آمریکا» (DFA) هستند که در زمان فرمانده پست ژنرال لوئیس دی‌جوی مورد حمایت ترامپ، اما با حمایت حزب دموکرات آغاز شد.

DFA طرحی است برای حذف ده‌ها هزار از ۵۰۰ هزار شغل پستی باقی‌مانده - از ۸۰۰ هزار شغل در سال ۲۰۰۰ - در حالی‌که از بقیه درخواست سرعت می‌دهد، حتی اگر دستمزد‌ها و مزایای آن‌ها از بین رفته باشد. کارکرد‌های مرتب‌سازی و پردازش از دفاتر پست محلی خارج‌شده و در چند صد مرکز پردازش منطقه‌ای به سبک آمازون متمرکز شده‌اند.

برای حاملان نامه، این به معنای دو برابر شدن طول یک مسیر متوسط است، زیرا آن‌ها دیگر نمی‌توانند نامه را در ایستگاه محلی خود جمع آوری کنند، بلکه باید برای بارگیری و تخلیه نامه در این مراکز منطقه‌ای رانندگی کنند. به همین ترتیب، بسیاری از مشتریان پست باید برای دسترسی به خدمات پستی بسیار دورتر رانندگی کنند، که حتی ممکن است منشور فدرال USPS را که مستلزم دسترسی برابر است، نقض کند.

راه‌اندازی DFA در هر مرحله با زیر پا گذاشتن مقررات و هنجار‌های کاری، با حمایت دولت بایدن و رگولاتور‌های پست همراه بوده است.

امسال سالی حیاتی برای مبارزه با DFA خواهد بود. در این سال، قرارداد‌های کارکنان پست در اتحادیه کارگران پست آمریکا (APWU) و انجمن ملی حامل نامه‌های روستایی (NRLCA) نیز منقضی می‌شود. اقدام اخیر در اعتصابات و اقدامات کارگری نشان می‌دهد که کارگران پست از متحدان زیادی برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا جاسوسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *