صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

سومین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان گلستان امروز برگزار شد

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۶۸۳۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
 معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان از برگزاری سومین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان گلستان با موضوع استرداد مال منقول در شعبه شانزدهم دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

خبرگزاری میزان- احمدرضا فضیلت با اشاره به برگزاری سومین جلسه دادگاه‌های علنی برخط استان گلستان با موضوع استرداد مال منقول در شعبه شانزدهم دادگاه تجدیدنظر گفت: این جلسه با حضور مستشاران دادگاه، طرفین پرونده و وکلایشان برگزار شد.

 معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان با اشاره به اینکه اساتید و دانشجویان رشته حقوق، کارآموزان قضایی، وکالت و علاقه‌مندان رشته حقوق نیز به صورت برخط در دادگاه حضور داشتند، افزود: در این جلسه دادگاه علنی نزدیک به ۲۱۰ نفر از طریق برنامه اسکای روم در دادگاه حضور داشتند.

وی گفت: فردا و روز دوشنبه هم دو دادگاه علنی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق فضای اسکای روم در این جلسات شرکت کنند.

 فضیلت یادآور شد: توسعه‌ شفاف‌سازی در فرآیند‌های رسیدگی قضایی و همچنین بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی از اهداف برگزاری دادگاه‌های علنی برخط است.

برگزاری دادگاه‌های علنی از موارد مورد اشاره قانون از جمله اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ آئین دادرسی کیفری و همچنین از تأکیدات مسئولان دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دادگاه علنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *