صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

اقدامات رئیس دستگاه قضا در سفر به استان بوشهر مطالبات نیم قرن گذشته مردم را برطرف کرد

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴:۴۷
کد خبر: ۴۷۵۶۸۳۲
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر ایجاد امنیت روانی برای مردم را از آثار سفر رئیس دستگاه قضا به این استان دانست و گفت: اقدامات دستگاه قضا در این سفر باعث شد مطالبات مردم در نیم قرن گذشته و چالش‌های آنان با دستگاه‌ها برطرف شود.

خبرگزاری میزان - در جریان بیست ونهمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف و برای ۱۴۰۰ خانه سند صادر شد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با میزان، در این باره بیان داشت: در این سفر علاوه بر حل مشکلات اسناد اراضی ۴ شهر و ۱۰ روستای شهرستان عسلویه، اراضی بیش از ۴ هزار نفر از خانوار‌های منطقه «آب‌بخش» با اقداماتی که پیش از سفر انجام شده بود تعیین تکلیف و آزاد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: از رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس دادگستری استان بابت اقدامات تاریخی، جهادی و خدمت بزرگی که در این سفر به مردم داشتند قدردانی می‌کنم. اقدامات دستگاه قضا در این سفر باعث شد مطالبات مردم در نیم قرن گذشته و چالش‌های آنان با دستگاه‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به حل مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه گفت: بسیاری از هموطنانمان در عسلویه اهل تسنن هستند و ما به عینه مشاهده کردیم بزرگان آنها بابت حل مشکلات مردم در این حوزه قدردانی کردند. در ادامه نیز جلساتی با شورای اداری و شورای قضایی استان برگزار شد و نمایندگان دستگاه قضا و معاونین به شهرهای مختلف استان سفر کردند از جمله رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک که به دشتستان آمد.

رضایی ضمن اشاره به بازخورد مثبت این اقدامات در میان مردم استان بوشهر اظهار کرد: مردم برای حل این مشکلات شادمانی کردند و ایستگاه صلواتی به راه انداختند و موجی از خوشحالی در بین آنها مشهود بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم استان بوشهر بیش از نیم قرن با دستگاه‌های مختلف همچون منابع طبیعی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی دچار چالش بود. بعضا بازداشت شده بودند یا درگیری داشتند، نمی‌توانستند از املاک خود بهره‌برداری کنند، سندی نداشتند که بتوانند وام بگیرند یا از طرح‌های مسکن استفاده کنند و به طور کلی امنیت روانی نداشتند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *