صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان فارس: تعامل مجموعه قضایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۵۲۰۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو سویه زیر مجموعه‌های مسئول در دادگستری استان در حوزه کودکان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند نتایج مثبتی را در موضوعات آموزش، تربیت و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه کودکان و و نوجوانان در بر داشته باشد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، ضمن تأکید بر همکاری و حمایت‌های دادگستری فارس از طرح‌های بدیع و خلاق در حوزه رشد و تعالی و توانمندی فکری، فرهنگی و پرورشی کودکان و نوجوانان خواستار تعاملات حرفه‌ای حوزه‌های زیر مجموعه قضایی مسئول در موضوعات مشترک شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی بابیان اینکه کودکان و نوجوانان امروز سرمایه‌های اصلی جامعه هستند تمرکز کانون پرورش فکری و تصدی فرهنگ در حوزه کودکان و نوجوانان در مجموعه کانون پرورش فکری را فرصتی برای برنامه ریزی‌های هدفمند و رشد مدار خواند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: مجموعه کانون پرورش فکری در حقیقت وظیفه خطیر و مهم پرورش خلاقیت و فکر کودکان را برعهده و زمانی این امر به حد نهایت تأثیر گذار خواهد بود که آسیب‌های اجتماعی محتمل بر سر راه این هدف متعالی از این مقوله حذف و یا کنترل شود؛ بنابراین همکاری مجموعه کانون پرورش فکری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جهت کنترل آسیب‌های موجود حول محور کودکان و نوجوانان امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی همچنین توسعه آگهی بخشی‌های حقوقی، مسئولیت‌های مدنی و قانونمداری در بین نسل‌های آینده را موضوع مهم دیگری در جهت همکاری دو مجموعه عنوان کرد و خواستار تدوین تفاهم نامه همکاری دو مجموعه در آینده نزدیک شد.

مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این دیدار با اشاره به وظایف مجموعه تحت مدیریت و ارتباط غیر مستقیم با کودکان و نوجوانان گفت: وظایف مجموعه در قالب ۴۲ مرکز ثابت، ۳ مرکز پستی و ۶ مرکز سیار در حال ارائه است.

علی خواجه نژادیان ۳۲ شعبه کانون زبان شیراز و شهرستان‌های استان زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال ارائه خدمت و تقویت زیر ساخت‌های آموزشی نسل آینده در حوزه زبان آموزی می‌باشند گفت: ساخت انیمیشن‌های آموزنده مذهبی از جمله اقداماتی است که مستمر پیگیری می‌شود.

وی همچنین به اقدامات ارشادی و اصلاحی کانون پرورش فکری در خصوص پوشش کودکان و نوجوانان اشاره و خاطر نشان کرد: در این حوزه نیز اقدامات برنامه ریزی شده‌ای در دستور است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *