صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

رئیس‌کل دادگستری سمنان از محل حادثه شهرک صنعتی ایوانکی بازدید کرد

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۴۷۶۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از یک واحد تولید محصولات شیمیایی مستقر در شهرک صنعتی ایوانکی جهت بررسی علت وقوع انفجار در آن، بازدید و دستورات قانونی لازم را برای تعیین علت حادثه صادر کرد.

خبرگزاری میزان - محمدجعفر عبدالهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان، گفت: متأسفانه بامداد روز گذشته حوالی ساعت ۵ صبح بر اثر وقوع انفجار در شرکت آرمان‌ صنعت پویش کیمیا واقع در شهرک صنعتی ایوانکی، ۲ نفر جان باختند و ۳ نفر هم مصدوم شدند. 
 
وی اظهار کرد: به‌محض اطلاع از وقوع حادثه به رئیس دادگاه عمومی بخش ایوانکی دستور داده شد، ضمن بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص باقی‌مانده در محل و جلوگیری از وقوع انفجار‌های بیشتر که به آسیب به واحد‌های تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی منجر شود، ورود کند. 
 
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در ادامه، افزود: متاسفانه مجموعه سوله‌ها، تجهیزات و ادوات این شرکت بر اثر انفجار تخریب یا بلااستفاده شده و دستورات قانونی لازم جهت تشخیص علت وقوع حادثه صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری سمنان پس از بازدید و ارشاد قضایی متصدیان واحد‌های تولیدی مجاور که در اثر وقوع انفجار آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: ایمنی موضوع بسیار مهمی است که به‌دفعات مورد مطالبه دادگستری استان از دستگاه‌های متولی بوده و باید نظارت‌های مثمرثمر افزایش یافته و سهل‌انگاری در انجام تکالیف منجر به وقوع حوادث و آسیب نشود.

عبداللهی در بخشی دیگر گفت: ۲ نفر از مصدومان به صورت سرپایی از بیمارستان مرخص و یک نفر دیگر در حال درمان است. 

در این بازدید دادستان مرکز استان، رئیس دادگاه عمومی بخش ایوانکی، مدیران استانی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی و مسئولان اجرایی و انتظامی مرتبط در این حوزه قضایی نیز رئیس‌کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند. 
 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *