صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

ارجاع همه پرونده‌های قابل سازش از دادسرا به شورا‌های حل اختلاف در گلستان

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۷۵۴۱۶۰
دسته بندی‌: قضایی ، دادگستری
دادستان مرکز استان گلستان از افزایش ارجاع همه پرونده‌های قابل سازش به  شورا‌های حل اختلاف خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمود اسپانلو در همایش فصلی روسا و دادستان‌های سراسر استان گفت: هم اکنون  بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده از دادسرای مرکز استان به شورای حل اختلاف با سازش مختومه می‌شود که رقم چشمگیری است.

اسپانلو از دادستان‌های سراسر استان خواست: برای کاهش حجم ورودی پرونده به دادسرا‌ها و افزایش صلح و سازش، پرونده‌هایی که قابلیت سازش دارد  به شعب شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

اسپانلو  با بیان این که امروز در حوزه اقتصاد مقاومتی، دادستان‌ها پرچمدار حمایت از تولید هستند گفت: فقط در بخش  وصول مطالبات بانکی، حدود ۱۲۹ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان از  بدهکاران  وصول  و بیت المال بازگردانده شده است.

دادستان اسپانلو  از تعیین تکلیف ۱۹ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت هم در مرحله کارشناسی است و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

دادستان مرکز استان با بیان این که با همت دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه، کار‌های خوبی در استان انجام شده است افزود: از حل مشکل ساکنان مسکن مهر کاج گنبدکاووس تا سد چایلی،   سد نرماب، اسکله و بازارچه بندرترکمن، نصب بنچ مارک در سواحل استان تا بازدید از تمام بیمارستان‌ها و پیگیری رفع مشکلات آن‌ها در سطح ملی از جمله تلاش‌های دادستان‌ها در حوزه حقوق عامه است که با حمایت‌های رئیس کل دادگستری به سرانجام رسید.

نشست فصلی روسا و دادستانی‌های سراسر استان با هدف  ایجاد رویه واحد در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، بررسی عملکرد حوزه‌های قضایی از حیث شاخص‌های رسیدگی و  برنامه ریزی برای رفع نواقص و ارتقا و بهبود حوزه‌های قضایی در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *