صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

حمایت ایران از اقدام آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۵۴۰۴۰
وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری، بار دیگر جنایت‌های آپارتاید و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت امور خارجه بیانیه‌ای در حمایت از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری منتشر کرد.

بیش از ۳ ماه متوالی از حملات نظامی همه‌جانبه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نیز ساکنان کرانه غربی می‌گذرد و رژیم یادشده در سایه حمایت همه‌جانبه، نامحدود و بدون قیدوشرط برخی دولت‌ها، مرتکب همه انواع جنایات مندرج در کنوانسیون‌های بین‌المللی علیه ملت مظلوم فلسطین شده و این جنایات همچنان ادامه دارد.

ایران یک بار دیگر با محکوم کردن شدید جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمایت خود را از رویکرد مقاومت به‎عنوان اقدام رهایی‌بخش و حق مشروع و شناخته‌شده طبق حقوق بین‌الملل برای ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری، اعلام می‌کند.

این بیانیه ضمن تاکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل در ایجاد بازدارندگی مؤثر و توقف کامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و با تاکید بر نوع نگاه و رویکرد اصولی خود نسبت به رژیم صهیونیستی به‌عنوان رژیمی جعلی و نامشروع، مراتب حمایت خود را از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم یادشده نزد دیوان بین‌المللی دادگستری با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل کشی ۱۹۴۸ اعلام می‌کند.  

جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌کند و خواستار حمایت قاطع جامعه بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین‌المللی و مسئولیت کیفری مرتکبین است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *