صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: برای از بین بردن زمینه‌های شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند

۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲:۵۳
کد خبر: ۴۷۵۳۹۰۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از بروز زمینه‌های شکل گیری برخی آسیب‌های اجتماعی در استان ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والسلمین براتی زاده در هفتمین نشست شورای قضایی استان خراسان شمالی طی سال جاری اظهار کرد: اینکه طی چند سال اخیر برخی آسیب‌های اجتماعی به تدریج روند روبه رشد داشته و حکایت از آن دارد که برای از بین بردن زمینه‌های شکل گیری این آسیب‌ها و پیشگیری از وقوع جرم لازم است همه دستگاه‌های ذی ربط از جمله نهاد‌های فرهنگی و صدا و سیما پای کار بیایند و در این حوزه‌ها بیشتر و بهتر نقش آفرینی کنند.

وی بیان کرد: پیش‌تر دستگاه قضایی استان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مأموریت داده بود که ضمن شناسایی مناطق و کانون‌های شکل گیری آسیب‌ها و برنامه ریزی هدفمند و تشکیل کارگاه‌های مختلف در جوامع هدف در این خصوص چاره اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام والسلمین براتی زاده خاطرنشان کرد:دستگاه قضایی استان در همین راستا از کارشناسان و متخصصان مرتبط با این مباحث دعوت کرده تا بتواند با جلب مشارکت نهاد‌های علمی و پژوهشی و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی اجرای طرح‌های پیشگیرانه را در جوامع هدف در دستور کار قرار دهد.

حجت‌الاسلام والسلمین براتی زاده همچنین از صدا و سیما بعنوان رسانه ملی خواست جهت تأمین و ارائه محتوای آموزشی و فرهنگی مناسب در این خصوص با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مصادیق آسیب‌های اجتماعی ریشه در اختلافات خانوادگی دارد، تصریح کرد:طبق بررسی‌های به عمل آمده نهاد خانواده بعنوان نخستین خاستگاه تربیتی و در عین حال فرهنگی و آموزشی می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقشی مهم و سازنده داشته باشد لذا باید از این ظرفیت مهم و ارزشمند به نحو شایسته استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین موضوع انتخابات را یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و با اشاره به موضوع تأیید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی جهت ورود در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گفت: هر چه به انتخابات اسفندماه سال جاری نزدیک‌تر می‌شویم حساسیت‌ها و در عین حال دشمنی‌های نظام سلطه و دشمنان نظام و انقلاب بطور قابل ملاحظه و چشمگیری افزایش خواهد یافت لذا علاوه بر کار فرهنگی و رسانه ای، سازوکار‌های مدیریتی و نظارتی با محوریت اتکاء به موازین قانونی و اصول پیشگیرانه باید در اولویت اقدام و عمل قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والسلمین براتی زاده گفت: برقراری فضای رقابتی سالم هیچگاه مانعی برای امنیت و ثبات انتخابات نبوده و نیست بلکه چنانچه در چهارچوب موازین قانونی باشد می‌تواند در بالابردن نشاط اجتماعی و جلب مشارکت مردمی بطور مؤثر نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *