صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

یک نوجوان ۱۸ ساله محکوم به قصاص در کرمان به زندگی بازگشت

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۲۳۰۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از بخشش یک نوجوان ۱۸ ساله محکوم به قصاص پس از گذشت ۲ سال در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانید که پس از طی مراحل قانونی حکم مراجع قضایی به قصاص نفس تایید و محکوم در انتظار اجرای حکم بود.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان ادامه داد:با ورود موثر اعضا شورای حل اختلاف کانون اصلاح تربیت و پس از طی چندین جلسه سازش در مدت ۲ سال نهایتا اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند و رضایت کامل و بی قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه خود اعلام کرده و پرونده پس از ۲ سال به مصالحه ختم شد.

وی افزود:اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح و سازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیداکند قطعا از بروز بسیاری از جرایم پیشگیری می شود و جامعه به سمت آرامش سوق پیدا می‌کند و آثار روانی بعدی در افراد تقلیل می‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی از زحمات کارکنان خدوم توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف ویژه کانون اصلاح تربیت و همچنین اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به محکوم نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *