صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

امیرعبداللهیان: شاهد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه هستیم

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۴۷۵۳۷
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای عمانی خود گفت: ما در ۵۰ روز گذشته شاهد جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل علیه غزه هستیم.

خبرگزاری میزان - حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز نشست خبری مشترک با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان درباره تحولات غزه، گفت: ما در ۵۰ روز گذشته مشغول تحولات فلسطین و جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستیم؛ امشب فرصتی شد یا بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان درباره موضوع‌های دوجانبه گفتگو کنیم.

وی در ادامه درباره محور‌های رایزنی با همتای عمانی، اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهم گفتگو‌های ما درباره تحولات غزه و کرانه باختری بود؛ مقام‌های عمانی همواره نقش منطقه‌ای و بین‌المللی فعالی را برای کمک به حل‌وفصل مناقشات ایفا کرده‌اند؛ گفتگو‌های مهمی را با بدر البوسعیدی در ادامه خواهیم داشت؛ مرحله جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با حضور وزیر خارجه آمریکا در نشست کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آغاز شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه در صورت ادامه این وضعیت منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد، گفت: توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است؛ به همه طرف‌ها هشدار داده می‌شود تا دیر نشده کشتار کودکان و زنان را متوقف کنند.

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد: در بخشی از اسنادی که در عملیات طوفان الاقصی توسط نیرو‌های مقاومت ضبط شده، این فرضیه ثابت شده است که اسرائیل به دنبال انتقال همه ساکنان غزه به سرزمین مصر و ساکنان کرانه باختری به بخش‌هایی از اردن است؛ از این رو، گذرگاه رفح باید فوری باز شده و مانع این توطئه شود.

وی درباره رویکرد ایران در قبال تحولات غزه، اظهار کرد: ایران خواهان توسعه جنگ و ناامنی در منطقه نبوده است، اما به جنگ‌افروزان منطقه از جمله آمریکا قویا هشدار داده می‌شود تا دیر نشده حمایت خود را از جنایت‌کاران اسرائیلی متوقف کنند.

وزیر خارجه عمان نیز در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان، درباره محور‌های مورد بررسی طرفین، گفت: پرونده‌های دوجانبه و مشورت‌هایی درباره تحولات منطقه داشتیم؛ روابط دو کشور بر اساس حسن همجواری و ارزش‌های دینی است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در زمینه‌های بهداشتی و انرژی تجدیدپذیر شاهد توسعه روابط خواهیم بود.ما درباره آخرین تحولات فلسطین و مشخصا نوار غزه و تدوام عملیات نظامی اسرائیل که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، صحبت کردیم.

وزیر خارجه عمان ضمن تاکید بر محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه، اظهار کرد که عمان خواستار برقراری آتش‌بس است.

به گفته وزیر خارجه عمان، از سرگیری حملات در پایان آتش‌بس موقت، اقدامی محکوم است که با مقاومت ملت فلسطین مواجه شد.

البوسعیدی ضمن فرستادن درود به شهدای فلسطینی، اظهار کرد: ما تمام تلاش دیپلماتیک خود را در جامعه بین‌المللی به‌کار می‌بندیم و برای رفع محاصره غزه اقدام می‌کنیم.

وزیر خارجه عمان در پایان گفت: ما بر اهمیت این اقدام‌ها تاکید می‌کنیم و خواستار تداوم کار با ایران و کشورهای دیگر برای پایان بحران هستیم.

گفتنی است وزیر امور خارجه عمان که به تهران سفر کرده است امشب در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال همتای ایرانی قرار گرفت. 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *