صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

نیمی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا نشده است

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۵۷
کد خبر: ۴۷۴۴۳۶۳
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم اجرای نیمی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اجرای این قانون باید به جد پیگیری شود.

خبرگزاری میزان -  فاطمه محمدبیگی امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در یک نشست خبری ضمن بررسی عملکرد دو ساله اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کشور گفت: این قانون در ۱۲ آبان ۱۳۹۹ با تشکیل کمیسیون جمعیت و حمایت از خانواده آغاز و در ۲۴ آبان به هیئت وزیران ابلاغ شد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده ادامه داد: بعد از ۲ سال حدود ۵۰ درصد قانون در حال اجراست، اما حدود نیمی از ظرفیت قانون بدون اجرا مانده است.

وی افزود: اجرای قانون جوانی جمعیت باید به جد پیگیری شود. قانون با ۲۱ چالش و مسئله شناسی آغاز شده و تسهیلات اقتصادی برای اجرای این قانون با توجه به مشکلات این حوزه مهم است.

محمدبیگی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها ودیعه مسکن مخصوص متاهلین را اجرا نکرده‌اند گفت: خوابگاه متاهلین تنها به یک هزارم دانشجویان متاهل اختصاص داده شده است.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با اشاره به بیمه درمان ناباروری اظهار داشت: در این حوزه شاهد کاهش زایمان طبیعی هستیم و اصلاح تعرفه‌ها و کارانه برای افزایش زایمان طبیعی هنوز اجرا نشده است.

کاهش روزانه تعداد مادران در سن باروری

اميرحسين بانکی‌پور رئیس کمیسیون حمایت از خانواده مجلس نیز در ادامه این نشست گفت: ۳۳ درصد از آمار موالید در فاصله ۷سال گذشته سقوط کرده و دلیل اصلی آن اين است که عمده باروری در سن ۲۰ تا ۳۵ سل است و جمعيت مادران این سن از سال ۹۴ تاکنون کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون حمایت از خانواده گفت: تعداد مادران در سن باروری ۲۰ تا ۳۵ سال هر روز در حال کاهش است و اگر سياست‌های جمعیتی نبود شاهد کاهش بیشتر تولدها می‌بودیم.

وی با اشاره‌ به نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعيت کشور در دولت گفت: با توجه به مشکلات موجود عملکرد دولت در اجرای این قانون به نسبت مناسب بوده است اما نسبت‌ به‌ فرصتی که داریم تا از آینده هولناک پیری جمعيت رها شویم ارزیابی خوبی نداریم.

بانکی‌پور ادامه‌ داد: امروز در شرايط بحرانی جمعيت هستیم و در بین دستگاه دولتی، وزارت بهداشت و کشور و در سازمان‌ها صدا و سیما و سازمان تبلیغات همراهی خوبی با اجرای قانون داشته‌اند.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *