صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

دادستان همدان: ترخیص کالا‌های موجود در انبارهای گمرک استان تسریع شود

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۷۴۴۰۵۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان در جریان بازدید از انبار‌های گمرک استان همدان بر تسریع در روند ترخیص کالا‌های موجود در این انبار‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ حسن خانجانی‌موقر در بازدید میدانی از انبار‌های گمرک استان با هدف بررسی وضعیت و عملکرد موجود در این انبار‌ها گفت: به منظور حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع موجود به صورت مکرر با گمرک استان برای ترخیص و یا تعیین تکلیف برخی از کالا‌ها مکاتبه می‌شود.

وی افزود: عمده کالا‌های موجود در انبار‌های گمرک تجهیزات مربوط به خط تولید و یا مواد اولیه واحد‌های تولیدی است که در برخی موارد به دلیل مشکلات بین دستگاهی در روند ترخیص آن خلل ایجاد می‌شود بنابراین در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال دستورات قانونی لازم برای تعیین تکلیف این کالا‌ها به تناوب صادر می‌شود.

دادستان همدان تصریح کرد: مشکلات بانکی و عدم تأمین به موقع ارز واحد‌های تولیدی نیز مانع دیگری بر سر راه تولیدکننده برای ترخیص کالا از گمرک است.

خانجانی موقر تاکید کرد: به منظور حل این مشکل مکاتباتی برای ترخیص بخشی از کالا یا تجهیزات انجام می‌شود تا با نصب تجهیزات و راه‌اندازی آن واحد و در نهایت تأمین مالی، تولیدکننده بتواند مابقی کالا‌های خود را ترخیص کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *