صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: نهادهای بین‌المللی خاموش در برابر جنایت تروریستی اخیر در سوریه بیدار شوند

۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰:۴۲
کد خبر: ۴۷۳۷۸۴۴
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خطیب نماز جمعه تهران با تسلیت به دولت، مردم و ارتش سوریه ابراز امیدواری کرد که نهاد‌های بین‌المللی خاموش در برابر این جنایت که در سوریه اتفاق افتاد، بیدار شوند و اجازه ندهند آمریکا یک سرزمین را اشغال کند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه در دانشگاه تهران با تبریک به مناسبت ایام میلاد خاتم انبیاء پیامبر عظیم‌الاشان اسلام و حضرت امام جعفر صادق (ع) درباره منشور حکمرانی گفت: اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود، باید از رفتار، سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

وی افزود: فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان یک شخصیت در تراز، مدیر لایق، توانمند، شجاع و مدبر این بود که فرمودند: مالک قلب خود را لبریز از محبت به انسان‌ها قرار ده، کسانی که در سرزمین مصر زندگی می‌کنند باید احساس کنند قلب مالک سرشار از محبت نسبت به آنهاست.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: امام علی (ع) خطاب به مالک فرمودند مالک مبادا همانند بسیاری از فرمانروایان پیشین مصر، فراعنه و دیگران همچون درنده‌ای باشی که در انتظار شکار مردم است و از قدرت سوء استفاده می‌کند.

وی خطاب به مدیران، مسئولان، خادمان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، سربازان و کارکنان متعهد فراجا گفت: این فرمان علی (ع) به مالک اشتر است، اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود، باید از رفتار و سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقتی فرد با مسئولی روبرو می‌شود و یا وارد اداره‌ای می‌شود برخورد کارگزاران باید با محبت باشد نه اینکه خدای ناکرده اخلاقی ناشایست با او داشته باشند.

به گزارش صدا و سیما؛ خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آن فرد قانون شکن و متخلف هم باید بداند مسئولان و نیرو‌های فراجا با او هرگز دشمنی ندارند او را هم دوست می‌دارند و دغدغه هدایت و سعادت او را دارند، اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در برابر متخلف بی اعتنا عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

وی اضافه کرد: انسان بنیانی الهی دارد دست خالق هستی او را آفریده است که باید گرامی داشته شود. رفتار خارج از قواعد و اصول دینی با انسان حتی انسان مجرم، فروریختن شخصیت انسانی است که خداوند بنیان نهاده است؛ لذا برخورد با مجرم باید در چارچوب قوانین باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امیدوارم که فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح است پیشگام و پیشرو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد همچنین با اشاره به حوادث اخیر سوریه، تاکید کرد: ویرانه‌ای که به دست مستکبران جهانی در سوریه به وجود آمده است دستاورد پیوند قدرت و جهالت و شیطنت و دوری از فضائل اخلاقی است. اگر حمایت آمریکا نبود کدام کشوری جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار دهد.

وی گفت: این آمریکاست که با صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد که هر لحظه اراده کردند این کشور مسلمان و مبارز را مورد تهاجم قرار بدهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در سوریه اضافه کرد: ده‌ها دانش آموخته شایسته‌ای که اراده خلق امنیت، داشتند در حمس به شهادت رسیدند و این اتفاق فاجعه‌ای جانسوز برای امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تسلیت به دولت، مردم و ارتش سوریه ابراز امیدواری کرد که نهاد‌های بین‌المللی خاموش در برابر این جنایت که در سوریه اتفاق افتاد، بیدار شوند و اجازه ندهند آمریکا یک سرزمین را اشغال کند.

در حال تکمیل/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *