صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

رییس کل دادگستری استان کرمان: حمایت از صنعت فرش باید در اولویت سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد

۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴:۱۸
کد خبر: ۴۷۳۵۶۵۴
دسته بندی‌: رئیس قوه قضاییه ، عمومی
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه حمایت از صنعت فرش بایستی در اولویت سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد عنوان کرد: اگر حمایت‌های مالی دولت پشتیبان صنعت فرش استان کرمان نباشد روز به روز شاهد افول این صنعت خواهیم بود.

خبرگزاری میزان_حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با موضوع بررسی مشکلات حوزه تولید و فروش فرش برگزار شد اظهار کرد: مسئولین ذی‌ربط باید حمایت جدی خود را از صنعت فرش کرمان بعمل آورند تا این صنعت گرانبها در کشور و دنیا شاخص شود.

وی با حمایت از گلایه‌مندی یکی از تولیدکنندگان فرش نسبت به دریافت سود مرکب از جانب بانک‌ها و با اشاره به اینکه سود مضاعف بانکی شرعی و قانونی نیست بیان کرد: بانک‌ها باید طبق مصوبات شورای پول و اعتبار تسهیلات پرداخت کنند و بانک‌هایی که سود مرکب از وام گیرندگان دریافت می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: از آنجایی که بافندگان فرش در معرض ابتلا به مشکلات و بیماری‌های جسمی قرار دارند لازم است دولت و شرکت‌های بیمه گذار حمایت‌ها و یارانه‌ای به این قشر زحمتکش ارائه دهند.

حجت السلام و‌المسلمین حمیدی تصریح کرد: با توجه به این که فرش شهرستان راور جزو نفیس‌ترین و کمیاب‌ترین نوع فرش می‌باشد لازم است تا بصورت ویژه به این فرش سنتی بها داده شود، چون علاوه بر تنوع در طرح و نقش، گره داشتن و مرغوب بودن این مدل فرش نیز اهمیت دارد.

وی در پایان پیشنهاد ایجاد کارگروه حمایت از صنعت فرشبافی جهت حمایت و صادارات فرش در فرمانداری راور را ارائه و خواستار آموزش و ترویج هنر فرش بافی، قالیبافی و گلیم بافی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *