صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

هاشمی: یکی از رسالت‌های ما گسترش ورزش همگانی است

۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۱۰۸۰
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: همه ورزش، ورزش قهرمانی نیست و یکی از رسالت‌های ما گسترش ورزش همگانی است.

خبرگزاری میزان - کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در خصوص تغییرات وزارت ورزش اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

-در ابتدا از سجادی تشکر می‌کنم که ۲ سال تلاش‌های زیادی را در عرصه ورزش انجام داد. من در حال حاضر هم ۲، ۳ روز یکبار با او تماس می‌گیرم و در خصوص ورزش کشور با او صحبت می‌کنم، اما سیاست ورزش کشور ما روی ریل قانونی است که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است و وزارت ورزش اگر بتواند در چارچوب آن قوانین قدم بردارد می‌تواند مؤثر باشد و اتفاقات خوبی را در ورزش کشور رقم بزند. در ادامه هم گام دوم انقلاب است که طبق بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد که باید آن‌ها هم مورد توجه قرار بگیرد.

*تمام قوانین وزارت ورزش و جوانان طبق قوانین و اسناد بالادستی که در کشور تنظیم شده است پیش می‌رود و در وزارت ورزش هم در حال حاضر معاونانم در کنار من هستند تا بتوانیم به این قوانین تحقق ببخشیم، اما مسأله‌ای که وجود دارد استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه ورزش است. در واقع پیشکسوتان می‌توانند کمک زیادی به ما در پیشرفت ورزش انجام دهند. ما باید به گونه‌ای عمل کنیم بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امید و غرور ملی در جامعه رخ می‌دهد را افزایش دهیم و باید تلاش کنیم تا آن غرور ملی و شور و شعف و نشاط مردم را افزایش دهیم.

*هیچ چیز مانند ورزش نمی‌تواند بُعد بین‌المللی داشته باشد، اما همه ورزش، ورزش قهرمانی نیست. یکی از رسالت‌های ما در ورزش گسترش ورزش همگانی است و این موضوع در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است که این به من و همکارانم که در حال حاضر هستیم برنمی‌گردد این موضوع به سال‌ها قبل مربوط می‌شود.

*من اگر بخواهم آماری به شما بدهم، متوجه می‌شوید که وضعیت ورزش همگانی به چه شکل است. از هر ۳ دانش‌آموز ما در مدارس یک دانش‌آموز دچار چاقی است و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده‌های کشور ماست. ما می‌دانیم که به کمک آموزش و پرورش می‌توانیم ورزش همگانی را گسترش دهیم و از دل این ورزش‌های همگانی قهرمانان خودمان را برگزینیم هر چند می‌دانیم که وظیفه آموزش و پرورش ورزش قهرمانی نیست، اما می‌توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم ورزش قهرمانی را هم قوت بخشیم.

 

ادامه دارد...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *