صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

بیش از ۳۳ میلیون ایرانی بدون پرداخت هزینه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند/ ۹۰ درصد از هزینه‌های دارویی بیماری‌های صعب‌العلاج توسط بیمه پرداخت می‌شود

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷:۱۷
کد خبر: ۴۷۳۰۰۳۹
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه همگانی از ۳ دهک به ۵ دهک رسیده است گفت: بیش از ۳۳ میلیون ایرانی بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

خبرگزاری میزان - محمد مهدی ناصحی، امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲)، در نشست خبری در خود که در آستانه هفته دولت برگزار شد، گفت: پرداخت‌های بیمه سلامت طی ۲ سال گذشته منظم و به روز شده است و پرداخت‌های نسخ الکترونیک، داروخانه‌ها و بیمه روستایی تا پایان تیر ماه پرداخت شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به امر پیشگیری، از تاسیس معاونت پیشگیری در حوزه مادران باردار، نوزادان، دیابت و فشار خون در بیمه سلامت خبر داد و افزود: بیمه سلامت تنها در پرداخت هزینه‌های درمانی نقش ندارد بلکه در سلامت مردم نیز نقش دارد، بیمه سلامت با تاسیس این معاونت سعی کرده سهم خود در سلامت مردم را انجام دهد چرا که شناسایی و غربالگری از هزینه‌های هنگفت درمانی جلوگیری می‌کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه تاکنون ۱۵ میلیارد برای کاردرمانی، ۶ میلیارد فیزیوتراپی و هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای معلولان تحت پوشش بهزیستی هزینه کرده‌ایم، ادامه داد: تا کنون نگاه به اوتیسم در بیمه ضعیف بوده و ما سعی کردیم این مسئله را تقویت کنیم.

ناصحی با اشاره به اینکه تغییر شیوه سنتی به شیوه جدید در نسخ الکترونیک هم برای جامعه پزشکی و هم برای مردم سخت بود و این کار ناتمام را پس از ۱۸ سال تکمیل کردیم، اظهار کرد: با پیوستن بیمه تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح درصد قابل توجهی از نسخ به صورت الکترونیک نوشته می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه پرونده الکترونیک نیز یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت است که پیگیر تکمیل آن هستیم، توضیح داد: بیمه همگانی از ۳ دهک به ۵ دهک رسیده و بیش از ۳۳ میلیون ایرانی بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت به تشکیل صندوق بیماری‌های صعب العلاج و سخت درمان اشاره کرد و گفت: ۱۰۷ بیماری در لیست قرار داده‌ایم و ۹۰ درصد بیماری‌ها هم تحت پوشش هستند، ۵ تا ۱۰ درصد باقی مانده هم شامل بیماری‌هایی است که تعداد مبتلایان کمی دارند.

ناصحی ضمن اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص داده‌ایم عنوان کرد: پرداخت هزینه‌های دارویی بیماران در صندوق بیماری‌های صعب العلاج و سخت درمان به بالای ۹۰ درصد رسیده و پرداختی از جیب بیمار در حد ۵ تا ۱۰ درصد است.

این خبر در حال تکمیل است...

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *