صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

امیرعبداللهیان: زمان سفر آیت‌الله رئیسی به عربستان و محمد بن سلمان به ایران/تهران و ریاض برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری توافق کردند

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۹۷۴۲
وزیر امور خارجه گفت که با همتای عربستانی خود برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان ۲ کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر توافق حاصل شد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در پایان سفر به عربستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند، گفت: آقای رئیسی دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن سلمان دعوت کرد، اظهار کرد: بن‌سلمان نیز دعوت را پذیرفت و گفت که برای سفر در زمان مناسب به ایران برنامه‌ریزی خواهم کرد.

امیرعبداللهیان، افزود: من و هیئت همراه با حضور در سفارت ایران در ریاض و در سرکنسولگری ایران و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد OIC در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت‌های دیپلمات‌های کشورمان در ریاض و جده بودیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همین اقدام درباره دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد انجام شده، بیان کرد: آن‌ها نیز مستقر شده‌اند و طی روز‌های آینده سفرای ۲ کشور در پایتخت‌ها مستقر خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر گفت: با وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان ۲ کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران تاکید و توافق حاصل شد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *