صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

استقبال ایران از پایان عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در یمن

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹:۲۴
کد خبر: ۴۷۲۹۰۴۸
سخنگوی وزارت امور خارجه از پایان موفقیت‌آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب‌های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن استقبال کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه از پایان موفقیت‌آمیز عملیات انتقال نفت از نفتکش صافر در آب‌های نزدیک سواحل بندر الحدیده یمن در دریای سرخ و جلوگیری از خطر نشت آن، استقبال کرد و گفت: حدود ۳ سال پیش جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل اعلام آمادگی کرد که حاضر است جابه‌جایی نفت را با نظارت سازمان ملل و یمنی‌ها بطور داوطلبانه و با هزینه خود انجام دهد تا خطر محیط زیستی برطرف شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌های انسانی یمن تاکید داشته است و در این چارچوب به رایزنی‌های متعدد خود به منظور پایان دادن به معضل نفتکش صافر و جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیطی و انسانی و اقتصادی برای یمن و منطقه ادامه داد.

وی در پایان ضمن قدردانی از اهتمام سازمان ملل و دولت نجات ملی یمن در این خصوص، ابراز امیدواری کرد: اقدام اخیر و هماهنگی انجام شده در جهت حل و فصل یک بحران انسانی و زیست محیطی، بتواند مقدمه‌ای برای رسیدگی به امور انسانی از جمله رفع کامل محاصره یمن باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن ناصر کنعانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *