اصلاح هندسی معابر برای کاهش بار ترافیکی
وی با بیان اینکه با کمک سازمان هواشناسی میتوان به راحتی مدلی از وضعیت هوای تهران و در نتیجه ترافیک پایتخت داشته باشیم، گفت: برف و باران از آنجایی که در شرایط عادی رخ نمیدهد کمتر در مدل رفتاری مدیریتی ما نقش دارد و باید برای هر دو گروه یعنی شهروندان که خدمات دریافت میکنند و مسئولان که خدمات ارائه میکنند برنامهریزی کنیم.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه انتظارات متقابلی میان مردم و مسئولان در زمان بارش برف و باران وجود دارد، توضیح داد: اگر از قبل در مورد بارشها اطلاعرسانی شود مردم میتوانند به کمک مدیریت شهری بیایند.
افندی زاده با بیان اینکه در حوزه ترافیک تلاشهای زیادی در راستای اصلاح هندسی معابر برای کاهش ترافیک انجام شده است، تصریح کرد: طرحهای ما در میادین اصلی در راستای جلوگیری از تجمع مسافرین با افزایش سرویسدهی در حال انجام است.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد سفرها کاری است،، اما میتوانیم برای ۶۰ درصد دیگر سفرها برنامهریزی کنیم، تصریح کرد: نمونه موفق برنامهریزی سفرها، سفرهای نوروزی است و میبینید که قبلا ترافیک در روز ۱۳ فروردین زیاد بود و همه در آن زمان بر میگشتند، اما با مدیریت سفرها آن هم با اطلاعرسانی درست، سفرها در روزهای مختلف توزیع شد و میتوان این تجربه را در سطح شهر تهران اجرا کرد.
افندیزاده با تاکید بر اینکه مرکز کنترل ترافیک آمادگی دارد که اطلاعات معابر را به صورت آنی منتشر کند، افزود: باید از اطلاعات هواشناسی به صورت لحظهای با خبر باشیم و لازم است همه سازمانها و شرکتهای شهرداری پا به پای هم کار کنند نه اینکه یک سازمان خود را نفر اول جلوه بدهد طوری که گویا بقیه کار نمیکنند.