صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

وانیا سرگیز: اقلیت‌های دینی یک بیانیه واحد علیه هتک حرمت مقدسات دینی به سازمان ملل ارائه کنند

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۲۸۲۹۸
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
جانشین اسقف اعظم خلیفه گری در واکنش به تداوم اهانت به مقدسات دینی، گفت که وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر کشورمان باید ضمن دعوت از تمامی نمایندگان اقلیت‌های دینی برای نشست و اظهار نظر، بیانیه واحدی علیه این اقدام شنیع به سازمان ملل ارائه کنند.

خبرگزاری میزان - «کشیش وانیا سرگیز»، جانشین اسقف اعظم خلیفه گری در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص اهانت‌های مکرر به کتب ادیان الهی، گفت: برای جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان الهی فقط برگزاری نشست و حرف زدن کافی نیست، باید اقدام موثر نیز صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه و همچنین ستاد حقوق بشر کشورمان باید از نمایندگان اقلیت‌های مختلف دینی برای نشست و اظهار نظر در این خصوص دعوت کنند و سپس یک بیانیه واحد علیه چنین اقدامات شنیعی به سازمان ملل ارسال کنند تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت‌های مجامع بین‌المللی برای مقابله و تکرار اقدامات توهین آمیز به مقدسات دینی استفاده کنیم.

جانشین اسقف اعظم خلیفه گری در ادامه گفت: نشست تخصصی «جایگاه ادیان توحیدی در اندیشه اسلامی و اسناد بین‌المللی» که با حضور نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به مناسبت گرامی‌داشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، در همین راستا انجام شد.

وی همچنین گفت: در این نشست، نمایندگان اقلیت‌های دینی اظهاراتی را در خصوص اهانت‌های مکرر کشور‌هایی همچون سوئد و دانمارک به مقدسات ادیان الهی ارائه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *