صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

بیانیه ونزوئلا به نمایندگی از گروهی از کشورها در انتقاد از رویکردهای سیاسی و قطعنامه‎های گزینشی

۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴:۲۵
کد خبر: ۴۷۲۱۹۰۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
نماینده ونزوئلا در نشست شورای حقوق بشر بیانیه‌ای را از طرف گروهی از کشور‌ها در انتقاد از رویکرد سیاسی و گزینشی کشور‌های غربی صادر کرد.

خبرگزاری میزان - نماینده ونزوئلا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست مربوط به ایران که روز چهارشنبه برگزار شد، بیانیه‌ای را از طرف گروهی از کشورها قرائت کرد.

نماینده ونزوئلا، گفت: من این بیانیه را از طرف چند کشور هم‌نظر که مخالف رویکرد سیاسی و قطعنامه‌های گزینشی علیه کشور‌های خاص هستند، بیان می‌کنم.

وی ضمن اشاره به رویکرد سیاسی شورای حقوق بشر و کشورهای غربی، گفت: این امر مایه نگرانی و بر خلاف اصول عمومیت، غیرگزینشی، بی‎طرفی، عینیت و غیر سیاست زدگی است.

نماینده ونزوئلا تاکید کرد: ما درباره سیاست‎زدگی فزاینده درباره حقوق بشر نگران هستیم که با حقوق بشر فاصله دارد و نیاز به توجه دارد.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه ما بر اهمیت اصول بنیادین شورای حقوق بشر و حق حاکمیت کشورها تاکید داریم، اظهار کرد: گفت‎وگو‌های سازنده و همکاری میان کشور‌ها که موثر بودن آن اثبات شده مورد تاکید ما قرار دارد.

نماینده ونزوئلا همچنین عنوان کرد: از کشور‌ها و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‎خواهیم تا تشویق به گفت‎وگوی سازنده و همکاری با دولت‌ها را محور کار قرار بدهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *