صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در دادگستری خوزستان تشکیل شد

۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۹۶۷۷
دسته بندی‌: قضایی ، دادگستری
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اهواز، از تشکیل قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در دادگستری خوزستان خبر داد و گفت: در همین راستا دبیرخانه و کارگروه‌های تخصصی تشکیل و فرامین مقام معظم رهبری که هر ساله در دیدار هفتم تیرماه با مسئولان قضایی سراسر کشور، پیگیری و اجرایی می‌شود.

خبرگزاری میزان -قرارگاه مرکزی پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری سال گذشته در قوه قضائیه تشکیل و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (ره) برنامه اجرایی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد که متناظر با آن، قرارگاه استانی به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل شده است. 
 
علی دهقانی اظهار کرد: تلاش دادگستری استان بر این بوده است که با سرکشی به نقاط مختلف استان و به‌ویژه مناطق محروم و نیز برگزاری دیدار‌های عمومی در مساجد و مصلا‌های نماز جمعه، مشکلات مناطق و انتظارات بحق مردم شناسایی و برای رفع این مشکلات دستورات مقتضی صادر و تا اجرای کامل آن‌ها، پیگیری می‌شود. 
 
وی با اشاره به سرکشی‌های مستمر به شهرستان‌های استان، گفت: شناسایی نواقص و کاستی‌های حوزه‌های قصایی، ارتقای سرمایه اجتماعی با افزایش رضایتمندی مردم، ایجاد نظام پاسخ‌گویی و تکریم ارباب رجوع در جای‌جای استان و تسهیل دسترسی مردم به مدیران قضایی با رویکرد حل مشکلات حقوقی و قضایی آنان، از اهداف این بازدیدهاست که اغلب به صورت سرزده انجام می‌شود. 
 
رییس کل دادگستری خوزستان در این دیدار گزارشی از عملکرد دادگستری خوزستان و مجموعه ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان را ارائه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، پرونده‌های موجود در دادگستری استان با تلاش شبانه‌روزی قضات و افزایش سرانه رسیدگی در شعب، به میزان ۲۰ درصد و پرونده‌های معوق و مسن نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. 
 
 دهقانی افزود: احیای هفت واحد تولیدی و جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی دیگر و پیشگیری از بیکاری حدود پنج هزار کارگر از دستاورد‌های ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است. همچنین در این مدت بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی با رفع تصرف به بیت‌المال اعاده شد و ۱۹۶ هکتار از اراضی ساحلی آزادسازی شد. 
 
وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ پرونده کلان مفاسد اقتصادی رسیدگی و بیش از پنج فقره آن منتهی به صدور رای قطعی شده است. 
 
 دهقانی گفت: در جهت صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی نیز، ۴۵۵۰ هکتار از اراضی ملی معادل صد در صد و ۶۹۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۴۸ درصد، توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک، در طرح کاداستر، حدنگاری و ثبت مالکیت شد. در حوزه اشتغال زندانیان نیز شاهد افزایش بالای ۵۰ درصد بودیم و ۱۳۰ هزار خدمت توسط پزشکی قانونی در بخش آزمایش، تشریح و ... انجام شد. 
 
وی افزود: ۱۵ هزار و ۸۱۷ حکم در شعب اجرای احکام تعزیرات استان اجرا و ۱۴۴ میلیارد تومان جریمه وصول شد. همچنین در بازرسی از پنج هزار و ۵۸۱ واحد صنفی در استان توسط اداره کل بازرسی، ۱۱۹۶ واحد متخلف مورد بازرسی و تذکر قرار گرفتند و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه تعیین شد. 
 
نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این دیدار، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی، از عملکرد دستگاه قضایی در سال گذشته و حضور مسئولان قضایی در میز‌های خدمت قدردانی کرد و گفت: سهم قابل توجهی از حفظ ارکان نظام اسلامی به عملکرد دستگاه قضایی بستگی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدنبی موسوی فرد تصریح کرد: قضاوت جایگاه خطیری است و باید با رعایت تقوا و اعتقاد به حضور خداوند در لحظه‌لحظه تصمیمات، به قضاوت پرداخت و مراقب حق‌الناس بود.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *