صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

قرارگاه اجتماعی زندان با هدف حمایت از زندانیان در استان بوشهر تشکیل شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۷۷۹۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر از تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان با هدف حمایت از زندانیان و خانواده آنان در استان بوشهر خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجید آرامی در مراسم راه اندازی قرارگاه اجتماعی زندان با هدف حمایت از زندانیان و خانواده آنان، که در دادگستری کل استان بوشهر برگزار شد، گفت: قرارگاه اجتماعی زندان با هدف ارائه خدمات موثرتر، مفیدتر و هدفمندتر به زندانیان و خانواده آنان بعنوان بخش زیادی از قشر‌های آسیب‌پذیر جامعه تدارک دیده شده و مبتنی بر دستورالعمل مدون باید در همه استان‌ها عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: این کارگروه‌ها شامل اشتغال و کارآفرینی با هدف توانمندسازی زندانیان و کارگروه خانواده که همه آسیب‌های قابل تصور، راهکار‌های کاهش و ارتقای سطح منزلت اجتماعی آن‌ها در آن تعریف شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: خدمات قابل ارائه به زندانیان و خانواده آنان متناسب با نیازمندی آن‌ها در قرارگاه اجتماعی مشخص و مسئولیت همه مجموعه‌ها، سازمان و نهاد‌های مردمی در حوزه‌های مختلف در قالب ۶ کارگروه با ۱۳ ماموریت تعریف شده است.

آرامی کارگروه بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، صلح و آزاد سازی زندانیان و معاضدت قضایی و مددکاری اجتماعی را از دیگر کارگروه‌های تعریف شده در قرارگاه اجتماعی زندان عنوان کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: تلاش شده همه دستگاه‌های اجرایی موثر با رویکرد جهادی و بسیج همه امکانات در راستای کمک به زندانیان و خانواده آن‌ها گامی اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف پیش از این خدمات متفاوتی در راستای کمک به خانواده زندانیان ارائه می‌کردند، اما تلاش شده با تشکیل این قرارگاه این خدمات به صورت منسجم و هدفمندتر به جامعه هدف ارائه شود.

آرامی یادآور شد: در طرح قرارگاه اجتماعی زندانیان برای حصول اطمینان از التزام عملی اعضا میثاق نامه‌ای تهیه و تدارک دیده شده که با امضای آن دستگاه‌های اجرایی عضو ضمن اعلام وفاداری ملزم به انجام کار جهادی، دقیق و عملیاتی می‌شوند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود در قالب قرارگاه اجتماعی زندان تحول مهم و عظیمی در حوزه ارائه خدمات رسانی به زندانیان و خانواده آن‌ها ایجاد شود.

آرامی گفت: زندان و زندانی تنها مساله سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه نیست و تمام ارکان جامعه در این خصوص مسوول هستند و باید ادای تکلیف کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *