صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۵ مجازات جایگزین حبس در محاکم قضایی کشاورز و نازلو در استان آذربایجان غربی صادر شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۶۷۱۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور ۵ مجازات جایگزین حبس در محاکم کشاورز و نازلو خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی اظهار کرد: در ادامه روند مثبت صدور مجازات‌های جایگزین حبس، ۵ حکم جدید در محاکم حوزه‌های قضایی کشاورز و نازلو صادر شد که ۱ رای مربوط به دادگاه کشاورز و ۴ رای دیگر مربوط به دادگاه نازلو است.

وی افزود: در مجازات جایگزین حبس صادره در دادگاه کشاورز، دو متهم پرونده که فاقد سابقه کیفری بودند با استفاده از ظرفیت قانونی به جای مجازات ۶ ماه حبس هر کدام از آن‌ها را به تهیه ۳۰ بسته کاغذ A۴ و تقسیم آن بین مدارس مناطق محروم این حوزه قضایی با نظارت آموزش و پرورش کشاورز محکوم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به ۴ حکم مجازات جایگزین حبس صادره در دادگاه نازلو، تصریح کرد: دادگاه حوزه قضایی نازلو نیز با لحاظ حسن سابقه، فقدان سابقه کیفری موثر متهمان و توجهاً به پیش بینی اصلاح مرتکبان بدون اجرای مجازات، ۴ حکم جایگزین حبس را صادر کرد.

عتباتی در مورد این احکام بیان کرد: در یکی از این احکام دادگاه دو متهم پرونده را به جای نود و یک روز حبس به مشارکت در هزینه ترک اعتیاد دو نفر از معتادان کمپ ترک اعتیاد و مشارکت در طرح توانمند سازی مدارس نوشین شهر و نازلو با تهیه پنج بوم نقاشی برای نوجوانان مستعد محکوم کرد و در حکمی دیگر متهم پرونده را به مجازات جایگزین حبس تامین هزینه‌های ترک اعتیاد دو نفر از معتادان معرفی شده به کمپ ترک اعتیاد تا سقف ۶۰ میلیون ریال محکوم کرده است.

وی افزود: دادگاه نازلو در دو حکم دیگر در یکی از پرونده‌ها متهم را به جای حبس به تهیه یک عدد آبگرمکن برای ایستگاه بازرسی شهید کلانتری ارومیه با نظارت فرماندهی انتظامی ایستگاه به مبلغ هفتاد میلیون ریال و در حکم دیگری سه نفر از متهمان را به جای ۱۵ روز هرکدام را به تهیه ۵ عدد تک صندلی دانش آموزان و تحویل آن‌ها به مدارس ابتدایی روستای نازلو محکوم کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *