صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تراکتور شالیزار در بازدید رئیسی رونمایی شد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶:۵۸
کد خبر: ۴۷۱۶۶۶۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
آیت‌الله رئیسی امروز در ادامه برنامه‌های سفر استانی به آذربایجان شرقی از کارخانه تراکتورسازی بازدید کرد و در جریان آخرین تولیدات و دستاورد‌های این کارخانه قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور در این بازدید از تراکتور شالیزار رونمایی و سه طرح صنعتی و تولیدی این شرکت را بازدید کرد. تولید تراکتور شالیزاری، تولید کامیونت ۱۱ تنی، ایجاد سالن مونتاژ موتور‌های صنعتی و راه اندازی خط تولید محور‌های جلوی تراکتور چهار طرحی هستند که با حضور رئیس جمهور بهره برداری شدند.

ولید تراکتور شالیزاری، تولید کامیونت ۱۱ تنی، ایجاد سالن مونتاژ موتور‌های صنعتی و راه اندازی خط تولید محور‌های جلوی تراکتور چهار طرحی هستند که با حضور رئیس جمهور بهره برداری شدند.

خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است و برای راه اندازی این خط تولید، ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن ۶۳ درصد مشابه خارجی است از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

نیاز داخلی کشور یک هزار و ۵۰۰ دستگاه است و میزان تولید در این شرکت ۲ هزار دستگاه پیش بینی شده و با صادرات ۵۰۰ دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت می‌شود که ماه بعد روانه بازار خواهد شد.

خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد که برای راه اندازی این خط تولید، ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده و ایران در حال حاضر جزو پنج شرکتی ا‌ست که به تکنولوژی تولید این نوع تراکتور دست یافته است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور داد ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان عزیز اختصاص یابد. این اقدام، منجر به تحول در تولید و اشتغال خواهد شد.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *