صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کلنگ هیچ طرحی بدون مجوز محیط زیست بر زمین نمی‌خورد/ از حق مردم سیستان و بلوچستان نخواهیم گذشت

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸:۱۸
کد خبر: ۴۷۱۶۳۳۲
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ارزیابی محیط زیستی پروژه راه آهن رشت- آستارا قبلاً صورت گرفته است گفت: در دولت کنونی کلنگ هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز محیط زیست بر زمین نمی‌خورد.

خبرگزاری میزان - علی سلاجقه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی و هفته ملی محیط‌زیست در خصوص پروژه راه آهن رشت- آستارا گفت: صدور مجوز‌ها از بحث‌های اساسی است و ارزیابی محیط زیستی این پروژه قبلاً صورت گرفته است و موضوعات محیط زیستی هم از پشتوانه‌های تحقق شعار مهار تورم در سال جاری است، سامانه ارزیابی زیست‌محیطی برای شفاف‌سازی ایجاد شده است و مردم می‌توانند تمام مراحل پروژه را در آن سامانه ببینند و می‌توانند در آن اظهار نظر کنند و نظرات کارشناسی خود را قرار دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه مسأله محیط زیست مسأله تزئینی و فانتزی نیست و رهبر انقلاب هم به این موضوع تاکید کرده‌اند گفت: در دولت کنونی کلنگ هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز محیط زیست بر زمین نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار خانه محیط زیست سال گذشته راه اندازی و اکنون در حال توسعه است، افزود: با بنیاد مسکن جلسه داشتیم و۲ هزار و ۴۰۰ روستا را در رابطه اجرای طرح‌هایی مناسب با شاخص‌های محیط زیستی اولویت بندی کردیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه بودجه محیط زیست برای سال جاری حدود ۶۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و ۱۸ هزار میلیارد تومان هم بودجه دستگاه‌های دیگر در حوزه محیط زیست است، درباره تنش آبی در سیستان اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان این موضوع را به صورت ویژه مدنظر قرار داد؛ مردم افغانستان مسلمان‌اند و با ما پیوند‌های مشترک دارند و بسیاری از آن‌ها در سختی‌ها همراه مردم ایران بوده‌اند، ولی هیأت حاکمه در جهت حسن همجواری حرکت نمی‌کند چرا که دولت‌های دیگر هم دخالت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه از حقوق مردم به هیچ وجه نخواهیم گذشت، توضیح داد: تا پایان خرداد سفری به سیستان و بلوچستان خواهیم داشت و در جلساتی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه با اشاره به استقرار دبیرخانه اجرایی و علمی کنفرانس بین المللی گرد و غبار در سازمان محیط زیست عنوان کرد: این اقدام با توجه به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفته است، گسترش دیپلماسی منطقه‌ای با حضور اثر بخش در مجامع و کنوانسیون‌ها صورت گرفته و صندوق‌های منطقه‌ای مبارزه و کنترل اثرات گرد و غبار ایجاد شده است.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *