صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران بیش از ۲۳برابر حد مجاز در توافقنامه ۲۰۱۵ است

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۵۶۹۶
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد: ایران همچنان به نقض محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای خود بر اساس توافق ۲۰۱۵ ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان_ آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که منتشر کرد اعلام کرده است: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران بیش از ۲۳ برابر توافق ۲۰۱۵ برآورد شده است. ایران همچنان به نقض محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای خود بر اساس توافق ۲۰۱۵ ادامه می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوربین‌هایی را در یک مکان در اصفهان، محل ساخت قطعات سانتریفیوژ نصب کرده است؛ سوالات مربوط به ذرات اورانیوم، سایت مریوان در ایران حل شده است.

گزارش آژانس که به رویت آسوشیتد پرس رسیده است: ایران دو تحقیق باقی مانده از آژانس بین المللی انرژی اتمی را حل و فصل کرده است. بازرسان آژانس دیگر در مورد ذرات اورانیوم غنی شده تا ۸۳.۷ درصد در تاسیسات زیرزمینی فردو سوالی ندارند؛ تا ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت)، کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۴۷۴۴.۵ کیلوگرم (۱۰۴۶۰ پوند) بوده است.

آژانس در ادامه اعلام کرده است: منتظر همکاری ایران برای نصب دوربین‌ها در تمامی مراکز هسته‌ای هستیم. ایران توضیحی درباره آثار اورانیوم یافت شده در یکی از مراکز ارائه کرد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: انرژی اتمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *