صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

خشونت پلیس آلمان علیه فعالان محیط زیست/سازمان ملل واکنش نشان داد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۵۳۹۹
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های اخیر پلیس آلمان علیه فعالان زیست محیطی و حمله به مراکز آن‌ها با واکنش نهاد‌های حقوق بشری و سازمان ملل مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – پلیس آلمان در روز‌های اخیر اقدام به سرکوب فعالان تغییرات اقلیمی موسوم به «نسل آخر» کرده و به ۱۵ مرکز متعلق به این فعالان یورش بده است.

این اقدام پلیس آلمان علاوه بر واکنش نهاد‌های حقوق بشری با انتقاد سازمان ملل نیز مواجه شده است.

هشدار سازمان ملل

به گزارش «یورو نیوز»، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، از «صدای اخلاقی» فعالان اقلیمی پس از حملات پلیس آلمان به مراکز متعلق به آنها، تمجید کرده است.

پس از یورش پلیس آلمان به خانه‌های چندین فعال محیط زیست، سازمان ملل هشدار داد که فعالان اقلیمی باید در برابر سرکوب‌های خشن محافظت شوند.

این هشدار سازمان ملل پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس آلمان هفته گذشته به خانه‌های فعالان اقلیمی در ۷ ایالت یورش برد.

در جریان عملیات اخیر پلیس آلمان ۱۷۰ افسر گروه فعالان نسل آخر را هدف قرار دادند؛ یک گروه فعال زیست محیطی که ترافیک را در شهر‌های آلمان مختل کرده است.

این افسران پلیس خانه‌ها را جستجو کردند، وب‌سایت این گروه و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به آن را مسدود کردند.

با این وجود سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک، از نقش فعالان محیط زیست دفاع کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی این سازمان به رسانه دی‌پی‌ای گفت: فعالان آب‌وهوایی به دنبال اهداف خود حتی در تاریک‌ترین روز‌ها ادامه داده‌اند.

چرا پلیس آلمان «نسل آخر» را هدف قرار می‌دهد؟

نسل آخر که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، از طریق برگزاری اعتراضات به قانون آب و هوا اعتراض می‌کند؛ آن‌ها سال گذشته ۲۷۶ جاده را در آلمان مسدود کردند که عمدتا خود را به بزرگراه‌ها چسبانده بودند.

محاصره‌ها اعتراضی علیه سیاست آب و هوایی دولت آلمان است که این گروه اصرار دارند «تنها از سود کسب و کار دولت آلمان محافظت می‌کند، وعده‌های خود و قانون اساسی دموکراتیک را زیر پا می‌گذارد.»

بر اساس گزارش‎ها، حمل و نقل حدود ۲۰ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آلمان را تشکیل می‌دهد.

حملات هفته گذشته با مجموعه‌ای از اتهامات پلیس علیه این گروه در سال ۲۰۲۲ مرتبط است؛ ۷ مظنون بین ۲۲ تا ۳۸ ساله متهم به تشکیل یا حمایت از یک سازمان جنایی هستند.

دو نفر از اعضای این گروه مظنون به برنامه‌ریزی برای خرابکاری در یک خط لوله نفتی هستند که بین آلمان و ایتالیا قرار دارد.

این مظنونان متهم به جمع آوری دستکم ۱.۴ میلیون یورو برای تامین مالی این فعالیت‌های «جنایی» هستند که این پول از طریق کمک‌های مالی تامین شده است.

این گروه در آلمان بحث برانگیز است؛ جایی که سیاستمداران محافظه‌کار برای محکوم کردن آن‌ها صف کشیده‌اند؛ هفته گذشته اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، گفت که فکر می‌کند «کاملاً دیوانه کننده است که به نوعی خود را به یک نقاشی یا در خیابان بچسبانید»؛ برخی حدس می‌زنند که اظهارات وی تا حدی مقصر این حملات اخیر بوده است.

چرا سازمان ملل برای حمایت از این فعالان وارد عمل شده است؟

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، صریحا از فعالان آب و هوایی حمایت کرده است؛ در ماه مارس گذشته، او هفت مقام جوان از فعالان اقلیمی را به عنوان گروه مشاوره جوانان خود در مورد تغییرات اقلیمی معرفی کرد. 

دوجاریک هم خاطرنشان کرد که دولت‌ها موظف به اجرای قوانین و تامین امنیت هستند. با این حال، او به خبرنگاران یادآور شد که معترضان مجبور به اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی شده‎اند.

او اصرار داشت که کمپین‌ها در «لحظه‌های حیاتی در تحت فشار گذاشتن دولت‌ها و سران کسب‌وکارها برای انجام کار‌های بسیار بیشتر» نقش داشته‌اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: روشن است که بسیاری از پیشرفت‌هایی که ما در زمینه آگاهی در مورد تغییرات آب و هوا و حرکت مثبت در مورد تغییرات آب و هوایی مشاهده کرده‌ایم به این دلیل است که مردم در سراسر جهان تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *