صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

واکنش‌ها به لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۵۳
کد خبر: ۴۷۱۴۷۳۵
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
اخیراً لایحه‌ای با عنوان «لایحه عفاف و حجاب» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

خبرگزاری میزان - مدتی قبل قوه قضائیه لایحه عفاف و حجاب را طراحی و به دولت ارائه کرد. رسانه‌های مختلف به این لایحه واکنش‌های زیادی نشان دادند.

روزنامه فرهیختگان: قوه قضائیه به‌عنوان طراح اصلی لایحه عفاف و حجاب و برخی از چهره‌های حقوقی و قضایی قائل به نگاهی تفکیکی به مساله حجاب و عفاف در جامعه است، یعنی تفکیک هم در انواع مدل‌های بدحجابی و بی‌حجابی و هم در نوع مجازات افراد، ناظر به این رویه می‌توان این رویکرد را موافق با نظر رهبری در مواجهه با افرادی که نقصی در حجاب دارند هم دانست.

در این لایحه‌شان نظارتی پلیس حفظ شده است و در گام نخست مواجهه برخورد خیابانی پلیس تجویز نمی‌شود و موافقان لایحه این را هم یکی‌دیگر از نقاط قوت آن دانسته‌اند؛ فارغ از همه اینها، نه مسیر تایید و نه رد لایحه مذکور و حکمرانی در این حوزه بسته نیست.

روزنامه خراسان: لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب که از سوی قوه قضاییه، با اعمال نظرات اصلاحی روسای دولت و مجلس و کارشناسان تهیه شده رویکردی اجتماعی دارد و پیشگیری را بر جرم انگاری مقدم دانسته است. رویکرد اتخاذشده در این لایحه، حاصل همفکری و هم‌نظری نهاد‌های کلان کشور است.

اتفاقات چندماه اخیر در کشور، تمامی متولیان فرهنگی و سیاسی کشور را با یکدیگر همفکر و هم‌باور کرد که باید متناسب با شرایط جامعه، قوانینی جامعه‌پذیر برای اجرای شعائر دینی داشت و در کنار آن از ایجاد دوقطبی و تنش بین مردم جلوگیری کرد.

فارس: حجت‌الاسلام جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: قوه قضاییه با ساز و کار خودش جرم‌انگاری می‌کند و بر همین اساس هم در تنظیم لایحه عفاف و حجاب پیش رفته است.

این طرح حتی اگر حداقلی هم باشد باید تصویب و رفته‌رفته تقویت شود چرا بهتر از بی‌قانونی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *