صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم از قصاص نفس در خوزستان شد

۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۴۴۶۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از نجات یک محکوم از قصاص نفس پس از ۷ سال در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» خبر داد.

خبرگزاری میزان – با اعلام رهایی یک محکوم از قصاص نفس، اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر آبادان، اولیای دم یک پرونده قصاص نفس، به حرمت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، از قصاص محکوم گذشت کرده و به او زندگی دوباره بخشیدند.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ نزاعی در آبادان رخ داد که منجر به فوت یک نفر شد و در پی آن نیز اختلافات و کشمکش‌های متعددی بین اطرافیان آنان ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اضافه کرد: پس از گذشت ۷ سال از این حادثه، باتوجه به ابراز پشیمانی محکوم از بزه ارتکابی و ضرورت اقدام در جهت کاهش تنش و پیشگیری از ادامه اختلافات، پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شد که با بهره‌گیری از ظرفیت اعضای ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان منطقه و تلاش مستمر و بی‌وقفه اعضای شورای شهر در برگزاری چندین جلسه با اولیای دم، زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم شد.

دهقانی همچنین با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش، موجب ایجاد امنیت پایدار، آرامش و آسایش در جامعه می‌شود، تاکید کرد: عفو و بخشش در پرونده‌های قصاص امر دشواری است و گذشت اولیای دمی که با روح بزرگ خود حاضر می‌شوند به کسانی ببخشند که آن‌ها را دغدار کرده‌اند، فرصت زندگی دوباره دهند، بسیار قابل تحسین است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *