صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تأمینی: حواشی فدراسیون شطرنج در شأن اهالی این رشته نیست/ اردشی: پول مربی خارجی را حامی مالی می‌دهد

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸:۳۷
کد خبر: ۴۷۱۴۱۸۴
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: گا‌هاً خبر‌ها و حواشی چالش برانگیزی از فدراسیون شطرنج در رسانه‌ها منتشر می‌شود که شاید خیلی در شأن اهالی این رشته نیست.

خبرگزاری میزان - نشست خبری رقابت‌های شطرنج غرب آسیا از ساعت ۱۴ امروز (سه‌شنبه) با حضور حسن تأمینی، رییس فدراسیون شطرنج و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست تأمینی ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: در حالی که چند روز دیگر ۲ سال از ریاستم می‌گذرد، برای نخستین بار میزبانی رقابت‌های شطرنج غرب آسیا را گرفتیم. از فدراسیون‌هایی هستیم که گا‌هاً خبر‌ها و حواشی چالش برانگیزی از فدراسیون شطرنج در رسانه‌ها منتشر می‌شود که شاید خیلی در شأن اهالی این رشته نباشد. به تازگی کافه شطرنج را هم ایجاد کرده ایم که خانواده‌ها و کودکان بتوانند برای آموزش به آنجا مراجعه کنند.

مهرداد اردشی، رییس کمیته فنی فدراسیون شطرنج و سرمربی رده‌های سنی تیم ملی درخصوص مسابقات غرب آسیا، اظهار داشت: ۷ کشور ایران، سوریه، قطر، عراق، لبنان، عمان و یک کشور دیگر در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد که نفرات اول جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کنند. با توجه به اینکه جایزه ۴ هزار دلاری برای نفرات راه یافته به مسابقات جهانی تعلق می‌گیرد، رقابت حساسی را شاهد خواهیم بود. ۴۳ بازیکن در بخش آقایان و ۲۲ نفر در بخش بانوان مسابقه خواهند داد. همچنین مبینا علی‌نسب باوجود آنکه پیشتر سهمیه جهانی را کسب کرده بود برای آمادگی بیشتر در همین مسابقات غرب آسیا شرکت خواهد کرد.

وی افزود: با مشکلات زیادی برای اعزام‌ها روبرو هستیم و خواهشمندیم مسئولات وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک شرایط را تسهیل کنند. اگر کمک‌های مالی نباشد نمی‌توانیم به همه مسابقات اعزام داشته باشیم. واقعا نیاز به اعزام داریم چرا که برای نمونه شطرنج ایران در رده‌های سنی جزو بهترین‌های جهان است و در همین مسابقات اخیر موفق به کسب ۲ مدال جهانی شدیم. گا‌ها مجبوریم به خاطر شرایط مالی یا نفرات کمتری اعزام می‌کنیم یا کلا اعزام کنسل می‌شود و این در حالیست که حتی در صورت تمکن مالی خانواده‌ها مجوز اعزام برای شطرنج‌بازان صادر نمی‌کنند

رییس کمیته فنی فدراسیون شطرنج تصریح کرد: در مجموع ۵ هزار دلار برای مسابقات غرب آسیا در نظر گرفته‌ایم که در دو جدول آقایان و بانوان به صورت جداگانه جوایزی در نظر گرفته شده است. نفر اول آقایان هزار دلار و نفر اول بانوان ۶۰۰ دلار پاداش خواهند گرفت. در جدول آقایان ۸ نفر اول و در بخش بانوان ۶ نفر اول جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

ادامه دارد...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *