صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گفت‌وگو /

کتاب «جواهر مصری» روایتی ازحضرت آسیه نماد و سمبل رویگردانی از دنیا

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۷۱۴۱۰۴
ملایی: به نظر می‌رسد جهان امروز ما خیلی مادی‌گرا و دنیازده است، از این روتوجه به سبک زندگی حضرت آسیه نماد و سمبل رویگردانی از دنیا به خاطر خدا قطعا مهم و اثر بخش خواهد بود.

سعیده ملایی نویسنده کتاب «جواهر مصری» در گفت‌وگو با میزان در مورد این کتاب گفت: کتاب «جواهر مصری» داستان زندگی حضرت آسیه (س) است. این سوژه بر اثر فعالیتی که در مجله‌ای اینترنتی داشتم به ذهنم رسید، چون به نظر می‌رسد جهان امروز ما خیلی مادی‌گرا و دنیازده است، از این روتوجه به سبک زندگی حضرت آسیه نماد و سمبل رویگردانی از دنیا به خاطر خدا قطعا مهم و اثر بخش خواهد بود. حضرت آسیه یکی از چهاربانوی برتر عالم در کنار حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت مریم (س) هستند. جایگاه این بانوی بزرگ همیشه ذهن من را به خودشان مشغول کرده بود و این کتاب در واقع ادای دینی است به ایشان که می‌خواستم همیشه شمیم نامشان در زندگیم جاری بشود. 

وی به مراحل نگارش کتاب «جواهر مصری» اشاره و اظهار کرد: کتاب «جواهر مصری» نتیجه تحصیل من در رشته ادبیات عرب و خواندن کتاب‌های داستانی عربی بوده و سعی کردم به سبک داستان‌های عربی نزدیک باشد. پژوهش کردن برای نوشتن هر متنی و حتی داستان باعث رشد آگاهی فرد می‌شود و این نکته مثبتی است.

ملایی بازخورد کتاب «جواهر مصری» در بین مخاطبان مخاطبان را مورد بررسی قرار دادو ابراز کرد: یکی از دوستان که در رشته دکتری ادبیات عرب تحصیل می‌کنند خیلی از این کتاب تعریف کرد و به من انرژی داد تا داستان‌های از این دست را بیشتر به سمتشان بروم و بنویسم. برخی می‌گفتند با خواندن کتاب گریه کردند و برخی معتقدند کتاب تلخی است.

وی تاکید کرد: زندگی بانو آسیه سراسر آموزنده و پرفراز و نشیب است. او در اواخر عمر تحت تاثیر عظمت روحی بانو «صیّانه» آرایشگر دختر فرعون قرار گرفت و درنهایت با مقام شهادت در راه توحید از دنیا رفت. گفتنی است بانو «صیّانه» یکتاپرست و مقامی بی نظیر در برابر کفر بود وبه چنان مقامی دست یافت که در روایات از وی بعنوان یکی از بانوان برگزیده و رجعت کننده در زمان ظهور «امام زمان (عج)» یاد شده است. «جواهر مصری» مروری بر زندگی و مسیر رشد و فداکاری بانو «آسیه» و همچنین گذری بر سرنوشت بانو «صیّانه» در راه یکتاپرستی است.

وی افزود: کتاب «جواهر مصری» در مورد آسیه است او ملکه شهید تاریخ که متاسفانه آن‌طور که باید درباره‌شان صحبت نشده است ومن معتتدم باید پیرامون او بیشتر سخن گفت و او را به جامعه معرفی کرد. 

وی در مورد کتاب جدیدی که در دست نگارش دارد بیان کرد: یک سوژه تاریخی هست نزدیک به دوران حضرت موسی که ان شاالله با کمک انتشارات جمکران به چاپ خواهد رسید.
ملایی به سی و چهارمین نمایشگاه کتاب اشاره و خاطر نشان کرد: خدا را شکر نمایشگاه هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود و دیدن این همه علاقه و شور به آگاهی و کتاب خواندن باعث شادی و مسرت است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *