صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اسلامی: هیاهوی هسته‌ای را از بین بردیم/ جایگاه بلند ایران در ظرفیت هسته‌ای

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۰۴۸۷
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به جایگاه ایران در ظرفیت هسته‎ای، گفت که در این دوره اراده کردیم که هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه، گفت: ما به لطف الهی جایگاه بلندی در ظرفیت هسته‌ای که در اختیار داریم؛ این جایگاه با تراز بالا با تلاش‌های بسیار به دست آمده و عاریه‌ای و وارداتی نیست؛ در حالی که برخی با پرداخت پول این ظرفیت را خریدند، ما با تحقیقات و تلاش مخلصانه به این امر نائل شدیم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این که چنین ظرفیت‌ها و دستاورد‌هایی متاثر از درون زا بودن تلاش‌ها و تحقیقات است؛ ما در این دوره اراده کردیم که هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم، زیرا روایت گری‌های صورت گرفته، اتهام‌های نسبت داده شده به کشورمان و موج سواری‌ها و تولید محتوا‌های صورت گرفته، به گونه‌ای مانع و محدودیتی در مسیر پیشرفت ما بودند؛ ضمن اینکه، این عوامل شرایط بی اعتمادی مردم به کارآمدی انرژی هسته‌ای و ایجاد پرسش در زمینه هزینه و فایده این صنعت را رقم زدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر اظهار کرد: ما در این دوره به شکلی ویژه تلاش کردیم تا تمامی سرفصل‌هایی که به صورت خاص در زندگی مردم تاثیر گذار بوده و توجیه پذیری اقتصادی داشته، با وقت و سرمایه گذاری بیشتری معرفی کنیم تا تاثیرات فناوری هسته‌ای بر زندگی مردم را نمایش بدهیم و این تاثیرات بیشتر مشهود شود.

به گفته وی، نقطه آغاز این موضوع تهیه یک سند راهبردی بود؛ سندی که افق ۲۰ ساله، جهت گیری‌ها و حرکت برنامه محور ما را مشخص می‌کند و شکل داده است؛ ما امروز در مسیر این سند و برنامه قرار داریم و گستره فعالیت‌های ما در رشته‌های گوناگون و وابسته، موجب یارگیری و افزایش ظرفیت ما در وجوه سازمانی، تحقیقاتی و صنعتی می‌شود و به صورت ویژه بخش اساسی که می‌تواند کشنده ممتازی را خلق کند که مسیر تولید فناوری را هموارکند و شتابان‌تر پروژه‌ها را پیش ببرد، بخش صنعتی سازی بوده است.

اسلامی در بخشی دیگر گفت: ما وقت موسعی را به این بخش اختصاص دادیم و ظرفیت سازی صنعتی ما هم اتفاق مکملی است که ما در این راستا شاهد بودیم و این سبب شد ما بتوانیم شبکه دانش بنیانی بزرگی را تعریف کنیم و با کمک این شبکه تحقق اهداف این صنعت و گسترش فعالیت‌ها را مدیریت و دنبال کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *