صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و ترکیه درباره توافق تهران و ریاض

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵:۴۲
کد خبر: ۴۷۰۴۱۳۸
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
وزیر خارجه ترکیه که پس از یک دهه به مصر سفر کرده با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز شنبه با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره گفتگو کرد.

به گزارش رویترز، این نخستین دیدار وزرای خارجه دو کشور پس از یک دهه قطع روابط به شمار می‌رود.

وزیر خارجه مصر در این دیدار گفت: با همتای ترکیه‌ای خود گفتگو‌های مهم و شفافی داشتم و برای عادی‌سازی روابط با ترکیه و آغاز مرحله جدیدی از همکاری مشترک کار می‌کنیم. ما زمینه محکمی داریم و مطمئن هستیم که روابط با ترکیه را به شکلی قوی احیا خواهیم کرد.

سامح شکری افزود: ما مشتاقانه منتظر باز شدن کانال‌های ارتباطی بین سازمان‌های دولتی مصر و ترکیه هستیم. روابط اقتصادی مصر و ترکیه با وجود بی‌علاقگی در روابط دوجانبه از جایگاه مهمی برخوردار است. تمایل به توسعه روابط و احیای شتاب آن در همه سطوح سیاسی و اقتصادی وجود دارد. احیای شتاب روابط با ترکیه منجر به افزایش حضور بازرگانان دو طرف و توسعه فعالیت‌های آن‌ها می‌شود.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت که با همتای ترکیه‌ای خود درباره توافق عربستان و ایران برای ازسرگیری روابط دو کشور گفتگو کرده است.

وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: دیدار‌های دو طرف مستمر خواهد بود و از وزیر خارجه مصر دعوت می‌کنم به آنکارا سفر کند. روسای جمهور مصر و ترکیه در دیدار خود در دوحه متعهد شدند که روابط خود را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه «مصر کشوری مهم در حوزه مدیترانه است و ما به نقش آن در مسائل منطقه اهمیت زیادی می‌دهیم»، افزود: تمام تلاش خود را برای عادی‌سازی کامل روابط و عدم بازگشت به کار خواهیم بست.

چاوش اوغلو گفت: با همتای مصری خود در مورد توسعه روابط دو کشور در سطح اقتصادی گفتگو کردم؛ درباره توسعه روابط با مصر گفتگو کردیم و بر همبستگی و عدم بازگشت به دوره تنش در روابط تاکید کردیم. در دوره آینده همکاری‌های بیشتری بین آنکارا و قاهره وجود خواهد داشت. برای توسعه روابط بین دو ملت و احیای همکاری‌های فرهنگی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مصر ترکیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *