صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

توصیه‌های پلیس فتا در خصوص انجام خریدهای نوروز و ماه رمضان

۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۰۳۰۲۱
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به بیان توصیه‌هایی در خصوص انجام خریدهای نوروزی پرداخت.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با میزان گفت: با توجه فرارسیدن ایام  نوروز و ماه رمضان اقدام برخی از شهروندان برای خرید‌های مایحتاج زندگی خود می‌طلبد که در هنگام خرید‌های خود نکات امنیتی کارت‌های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنید.

مراقب لینک‌های جعلی باشید

وی متذکر شد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین متنوع در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج‌های آنلاین مراقب باشید تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوید.

 از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کنید

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: هنگامی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می‌کنید حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کنید.

دقت کنید روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالا‌ها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنید و درهنگام پرداخت ازطریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما ازفروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قراردهد تا خود بتوانید رمز بانکی را وارد کنید و پس ازخرید ازطریق دستگاه کارت خوان حتما برگه رسید مشتری را ازفروشنده بگیرید. 

نسبت به تغییر دوره‌ای رمز‌های اینترنتی و بانکی خود اقدام کنید

وی ضمن اشاره به اینکه هموطنان موجودی حساب‌های بانکی خود را کنترل کرده تادرصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید، بیان کرد: حتما نسبت به تغییر دوره‌ای رمز‌های اینترنتی و بانکی خود اقدام کنید که این امر می‌تواند در صورت به سرقت رفتن رمز کارت بانکی، مجرمان سایبری را ناکام بگذارد و از اطلاعات بانکی‌تان نگهداری کند.

ازقراردادن عکس‌های خانوادگی، شماره حساب‌ها و رمز‌های بانکی بر روی تلفن همراه خودداری کنید

سرهنگ پاشایی توضیح داد: به دلیل خرید‌های نوروزی و شلوغی اماکن عمومی درهنگام خرید‌ها از تلفن همراه خود در این مکان‌ها استفاده نکنید و ازقراردادن عکس‌های خانوادگی، شماره حساب‌ها و رمز‌های بانکی بر روی تلفن همراه خودداری کنید تا درصورت سرقت گوشی همراه، این اطلاعات باعث سوءاستفاده‌های بعدی نباشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتاعنوان کرد: توصیه می‌شود با قراردادن رمزپین گوشی درهنگام روشن کردن آن وهمچنین رمزگذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه، مانع ازدستیابی افرادسودجو به آن‌ها شوید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *