صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

آغاز چانه‌زنی‌ها برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران از هفته آینده

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۷۰۱۷۱۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
جلسه شورای عالی کار روز پنج‌شنبه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد، اما به گفته اعضای آن هیچ‌گونه مصوبه‌ای نداشت. اعضای شورای عالی کار می‌گویند تعیین‌تکلیف نهایی نرخ حقوق و دستمزد ممکن است تا روز‌های پایانی سال به طول بیانجامد.

اولیا علی‌بیگی، رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار و عضو کارگری هیئت امنای این سازمان، در گفت‌وگو با میزان در رابطه با جلسه اخیر شورای عالی کار گفت: در جلسه روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) ورود به موضوع مزد به صورت جدی انجام نشده و تنها جلسه مقدماتی برای تعیین حقوق و دستمزد بوده است. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ جلسه کمیته مزد برگزار شده است، تصریح کرد: همانند سال‌های گذشته تعیین نرخ مزد در هفته پایانی اسفند انجام می‌شود و تا زمان تصمیم‌گیری کمیته مزد پیش‌بینی میزان افزایش حقوق و دستمزد امکان‌پذیر نخواهد بود.

برگزاری جلسه بعدی شورای عالی کار در اوایل هفته آینده 

علی اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، همچنین در گفت‌وگو با میزان گفت: در هفته جاری کمیته مزد برای تعیین نرخ سبد معیشت و اوایل هفته آینده جلسه بعدی شورای عالی کار برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: برای تعیین نرخ حقوق و دستمزد سال آینده میزان تورم و مشکلات اقتصادی را مدنظر خواهیم قرار داد و با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم دولت با عرضه بن‌های غیرنقدی به مدیریت شرایط اقتصادی کمک کند.

آهنی‌ها بیان کرد: موضوع دستمزد موضوع بسیار با اهمیتی در رابطه با حفظ اشتغال و افزایش بهره‌وری و رضایت نیروی کار است به همین دلیل باید رضایت نیروی کار را به دست آوریم. 

وی همچنین به نرخ بالای تورم اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش اثربخشی میزان حقوق و دستمزد، کنترل تورم است و امیدواریم دولت بتواند با مدیریت این موضوع به افزایش بهره‌وری کمک کند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *