صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

استثمار دو سوم کودکان مهاجر بدون همراه در آمریکا

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۰۰۷۶۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها نشان می‌دهند که کودکان مهاجر بدون همراه در آمریکا با بی رحمی مورد استثمار قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌ها نشان دهنده روند روزافزون بهره کشی از کودکان مهاجر بدون همراه در صنایع مختلف آمریکاست.

براساس گزارش نیویورک تایمز پس از مصاحبه با ۱۰۰ کودک مهاجر کارگر در ۲۰ ایالت آمریکا، حدود دو سوم کودکان مهاجر بدون همراه در این کشور استثمار می‌شوند.

گزارش نیویورک تایمز نشان می‌دهد که بهره کشی رو به رشد از کودکان مهاجر در آمریکا در جریان است و شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ این کودکان را با دستمزد ناچیز در کار‌هایی که قوانین حقوق کودکان را نقض می‌کنند، به کار می‌گمارند.

براساس گزارش رسانه ها، شمار این نیروی کار در یک دهه گذشته به آرامی در آمریکا رشد کرده، اما از سال ۲۰۲۱ به مرز انفجار رسیده است؛ همزمان سیستم‌های حفاظت از حقوق کودکان در آمریکا نیز فروپاشیده اند.

نکته قابل توجه، همزمانی ظهور این روند با قوانین مرزی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکاست؛ قوانینی که در دولت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز ادامه یافت.

با وجود این، تعداد افراد زیر سن قانونی که در سال ۲۰۲۲ وارد آمریکا شدند، سه برابر بیش از ۵ سال گذشته بوده و پیش بینی می‌شود موج جدیدی در تابستان رخ دهد؛ دلیل این امر تشدید فعالیت کارتل‌ها و باند‌های قاچاق انسان در مرز‌های آمریکا به دنبال سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های مرزی این کشور است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که فعالیت سیستم حفاظت از کودکان به دلیل اولویت برخورد با مهاجران در مرز‌ها در دولت بایدن، به حاشیه رفته است و همین امر در کنار سودجویی شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ آمریکا به استثمار روزافزون کودکان مهاجر به ویژه کودکان مهاجر بدون همراه منجر شده است.

اولویت مذکور در دولت بایدن سبب شده تا آژانس‌های حقوق حودکان، تماس با حدود یک سوم از کودکان مهاجر را از دست بدهند.

طی دو سال گذشته نیز فقط خدمات رسانی به ۸۵ هزار کودک انجام شده است.

رسانه‌های آمریکایی سال گذشته از جریان استثمار کودکان مهاجر در کارخانه‌ها و شرکت‌های این کشور پرده برداشت؛ براساس افشاگری مذکور ۳ هزار و ۸۷۶ کودک مهاجر در سال ۲۰۲۲ در آمریکا مورد بهره کشی قرار گرفتند.

بنا بر گزارش‌ها، کودکان در سن ۱۲-۱۳ سالگی در کارخانه‌ها و شرکت‌های متعدد در شرایط خطرناک و با دستگاه‌های مخاطره آمیز مشغول به کار هستند و در برخی از موارد جان یا برخی از اعضای بدن خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *