صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

زندگی پیامبر اسلام (ص) چشمه تمام نشدنی معرفت است/بسیاری از نویسندگان از شخصیت حضرت محمد الهام گرفته‌اند

۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۶۵۶۸۹
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب در سایه غزل گفت: جایگاه والای پیامبر اسلام (ص) در میان مسلمانان و همین طور سایر ادیان همواره نقطه مشترکی بوده تا بسیاری از نویسندگان و مولفان ایران و جهان از گوشه گوشه زندگی ایشان برای تالیف آثارشان بهره ببرند.

عباس سجادی شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص تالیف کتبی با مضمون سیره و مقام والای پیامبر اکرم (ص) گفت: جایگاه والای پیامبر اسلام (ص) در میان مسلمانان و همین طور سایر ادیان همواره نقطه مشترکی بوده تا بسیاری از نویسندگان و مولفان ایران و جهان از گوشه گوشه زندگی ایشان برای تالیف آثارشان بهره ببرند.

وی در همین راستا افزود: از نظر من کتب تاریخی در مورد وقایع تاریخی و همچنین زندگینامه حضرت محمد مصطفی (ص) به وفور به چاپ و نشر رسیده و حالا زمان آن رسیده تا شخصیت بزرگ پیامبر دوستی را از زوایای تازه و جدید بررسی کنیم. از نظر من این چشمه تمام نشدنی همواره می‌تواند منبع بسیاری از نوشته های جهان باشد.

نویسنده کتاب "در سایه غزل" درباره لزوم نگارش کتبی داستانی درباره زندگی حضرت محمد (ص)، تأکید کرد: زندگی پیامبر اکرم (ص) دارای ابعاد گسترده‌ای است و در برخی مواقع شاهد آن هستیم که این ابعاد بسیار دراماتیک بوده و می‌توان داستان‌های فاخر و بسیاری را از آنها الهام گرفت.

وی درباره استقبال مردم از کتب مربوط به زندگی حضرت محمد (ص)، تصریح کرد: خوشبختانه کتب مرتبط با زندگی پیامبر اسلام (ص) همواره از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته و همچنان جذاب است. نویسندگان داستانی می‌توانند با الهام گرفتن از زندگی ایشان آثار جدیدی را خلق کنند. آثاری روان و خلاقانه که بتواند نسل کودک و نوجوان ما را نیز بهتر و بیشتر با شخصیت ایشان آشنا کند.

سجادی خاطرنشان کرد: نه تنها در مورد زندگی حضرت محمد (ص) بلکه در مورد تمامی بزرگان دین اسلام باید بهتر و بیشتر بررسی و تحقیق شود. زندگی این بزرگواران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توان سال‌ها از ذخایر ارزشمند اخلاقی و معنوی آنها بهره جست. ذخایری که به زمان حال ختم نشده و می‌تواند تا نسل‌های آینده را نیز از اخلاق و معرفت ایشان سیراب کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *