صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کرامت مردم عراق باید برای همه الگو باشد

۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۶۵۲۳۳
رییس سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از مردم عراق برای میهمان نوازی سخاوتمندانه از زایرین در ایام اربعین اظهار داشت: رفتار با محبت و کرامت مردم عراق و اینکه سخاوتمندانه اندوخته و پس انداز خود را برای زایران می‌گذارند باید الگو باشد و فرهنگ سازی شود.

به گزارش گروه جامعه ، نشست شورای معاونان سازمان حج و زیارت به ریاست حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت و با حضور معاونان سازمان برگزار شد.

در این نشست عملکرد سازمان به عنوان مسیول کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه ریزی برای عتبات عالیات در بازه زمانی بعد از اربعین حسینی، راهکار‌های رضایتمندی متقاضیان عتبات عالیات و اعلام فراخوان عمومی برای تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع، بخش دیگری از نشست شورای معاونان بود.

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در این نشست با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه اربعین حسینی گفت: با توجه به اهتمام دفاتر زیارتی، شرکت‌های مرکزی و دفاتر کنسولی و همراهی مردم عزیز، امور ثبت نام و صدور روادید، بسیار بهتر و روانتر از سال‌های گذشته انجام شد.

محمدی افزود: جا دارد از همه کسانیکه در این عرصه فعالیت کرده اند از جمله دفاتر خدمات زیارتی، شرکت‌های مرکزی کارگزاران در تمامی استان ها، مدیریت حج و زیارت استانها، سفارت، کنسولگری‌ها و دفاتر موقت کنسولی عراق، استانداری‌ها و نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در موضوع عتبات و اربعین که یک حرکت عظیم و معنوی است باید خالصانه تلاش کنیم و آنچه در توان داریم را به منصه ظهور برسانیم.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: کرامت مردم عراق و اینکه سخاوتمندانه اندوخته خود را در راه احیای اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین صرف می‌کنند باید برای همه الگو باشد و فرهنگ سازی شود.

محمدی گفت: گرچه امسال فرایند ثبت نام و صدور روادید بسیار بهتر از قبل بود، اما با این حال لازم است با دقت آسیب شناسی شود و مشکلات احصا و برای سال بعد راهکار‌های بهتری تدوین گردد.

وی در ادامه موضوع اعزام به عتبات عالیات در بازه زمانی پیش رو را مورد توجه قرار داد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین بر فراخوان عمومی برای تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تاکید کردو گفت: این فراخوان که از روز ۱۴ آبان ماه انجام می‌گیرد موجب ساماندهی کلی نسبت به تعیین اولویت‌ها و تسهیل ارتباط با ثبت نام کنندگان خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *