صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سکوت پلیس کانادا در برابر قتل شهروندان بومی

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۶۲۶۵۵۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهند که روسای پلیس سراسر کانادا، نژادپرستی علیه بومیان را به عنوان یک اصل سیستمی به رسمیت می‌شناسند.

خبرگزاری میزان – نتیجه بررسی در مورد نژادپرستی سیستمی در پلیس کانادا در حالی اعلام شد که روسای پلیس این کشور اخیرا مواضع ریاکارانه ای در این باره اتخاذ کرده بودند.

به گزارش « newswire»، در پی انجام تحقیقات بسیار کُند در مورد نژادپرستی سیستمی در پلیس کانادا، در نهایت پس از شش سال یافته‌های این بررسی اعلام شد.

روسای پلیس کانادا که در پی قتل تایری نیکولز، شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا این اقدام را به دلیل نژادپرستانه بودن مورد انتقاد قرار داده بودند، اکنون در پی آشکار شدن نتیجه تحقیقات درباره نژادپرستی سیستم در پلیس این کشور به ریاکاری، تعصبات ذاتی و استانداردهای دوگانه نگران کننده متهم شده اند.

تحقیقات مذکور تاکید دارد که این رویکردهای مخرب پلیس همواره زندگی بومیان در کانادا را تحت تاثیر قرار داده است؛ زیرا نژادپرستی سیستمی در بسیاری از خدمات پلیس همچنان فراگیر است و وجود آن توسط روسای پلیس کانادا به رسمیت شناخته شده است.

منتقدان به رویکرد نژادپرستانه پلیس کانادا علیه بومیان این کشور می‌گویند که پلیس پس از قتل شهروندان بومی کانادا سکوت می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که به صورت میانگین بومیان بیش از 10 برابر بیشتر از ​​کانادایی‌ها توسط پلیس کشته می‌شوند؛ این آمار یک واقعیت را مورد تاکید قرار می‌دهد و آن لزوم تغییرات ساختاری در پلیس کاناداست.

در عین حال، جوامع بومی کانادا اعلام کردند که خواستار برگزاری نشستی سراسری با حضور مقام‌های استانی و فدرال کانادا برای رسیدگی به نرخ وحشتناک خشونت علیه بومیان هستند تا به این خشونت مستمر استعماری رسیدگی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *