صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تشدید بحران امنیتی و بشردوستانه در مرزهای جنوبی آمریکا

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹:۴۰
کد خبر: ۴۶۲۳۶۴۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
بحران انسانی و امنیتی در مرزهای جنوبی آمریکا همچنان در حال تشدید شدن است.

خبرگزاری میزان - دو سال پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، بحران در مرزهای جنوبی آمریکا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش «ان‌بی‌سی»، در این دو سال تعداد بی‌سابقه‌ای از مهاجران در تلاش برای عبور خطرناک از مرز جنوبی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

غرق شدن نیروهای گشت مرزی، غرق شدن شهرهای مرزی و سرازیر شدن مواد مخدر خطرناک در سراسر مرزها و رسیدن به جوامع اطراف این کشور افزایش یافته است.

با این حال، رئیس جمهور آمریکا در طول مدت ریاست جمهوری خود اساسا هیچ کاری انجام نداده و بحران انسانی و امنیتی در مرزهای جنوبی همچنان در حال افزایش است.

نزدیک به 600 هزار مهاجر که از مرزهای جنوبی آمریکا از ماه مارس 2021 تاکنون عبور کرده‎اند در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بر اساس داده‌های به دست آمده توسط NBC News، این افراد بدون اینکه تاریخ حضورشان در دادگاه برای وضعیت پناهندگی تعیین شود، بدون هیچ برنامه‌ای رها شده‌اند.

این رویه که به دلیل افزایش تعداد گذرگاه‌های مرزی از سوابق قبلی به‌وجود آمده بود، شکستی از پروتکل دولت‌های قبلی آمریکا بود که مهاجران را ملزم می‌کرد تا بلافاصله پس از دستگیری، اسناد اتهامی با تاریخ دادگاه توسط گمرک و حفاظت مرزی ارائه شود.

وکلای آنها می‎گویند که فقدان اسناد اتهام باعث شده که مهاجران در سراسر آمریکا در بلاتکلیفی قانونی قرار بگیرند بدون اینکه تاریخ دادگاه برای آنها مشخص شود که آیا آنها می‌توانند به طور قانونی در این کشور بمانند یا خیر.

بسیاری از این افراد نمی‌توانند کار کنند و نمی‌دانند که مهلت یک ساله آنها برای درخواست پناهندگی به اتمام رسیده است؛ وکلای مهاجرت می‌گویند بسیاری از مشتریان با سردرگمی به آنها مراجعه می‌کنند و در این فکر هستند تا بدانند که گام بعدی در تلاش برای اقامت قانونی چه باید باشد.

با این وجود، جو بایدن در واقع به گونه‌ای رفتار کرده که گویی بحران به هیچ عنوان وجود ندارد؛ اما این وضعیت بسیار وحشتناک است و اگر رئیس جمهور آمریکا پیش از این به تعهدات و وعده‌های خود عمل و به فاجعه مرزی رسیدگی می‌کرد، بخش بسیاری از بحران کنونی در مرزهای جنوبی حل شده بود.

بایدن از همان لحظه روی کار آمدن در کاخ سفید و حتی قبل از آن به صراحت اعلام کرد که امنیت مرزها در پایان فهرست اولویت‌های او قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *