صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دبیرکل سازمان ملل : ممنوعیت دسترسی دختران به تحصیلات شکست خود افغانستان را به دنبال خواهد داشت

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۶۰۹۱۳۹
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: من به ویژه از مقامات موقت در افغانستان می خواهم که ممنوعیت ظالمانه دسترسی دختران به تحصیلات متوسطه و عالی که شکست خود افغانستان را به دنبال خواهد داشت، لغو کنند.

خبرگزاری میزان – آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی به مناسبت روز جهانی آموزش از مقامات افغانستان درخواست کرد تا ممنوعیت دسترسی دختران به تحصیلات متوسطه و عالی را لغو کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر باید به همه قوانین و شیوه های تبعیض آمیز که مانع دسترسی به آموزش می شود،  پایان دهیم گفت: من به ویژه از مقامات موقت در افغانستان می خواهم که ممنوعیت ظالمانه دسترسی دختران به تحصیلات متوسطه و عالی که شکست خود افغانستان را به دنبال خواهد داشت، لغو کنند.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: تحصیل یکی از حقوق اساسی بشر است اما بدون سرمایه گذاری کافی، این ظرفیت از بین خواهد رفت.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از سیاست های دولت ها و در اسناد همکاری بین المللی آموزش از اولویت پایینی برخوردار بوده است.

گوترش گفت: موضوع روز جهانی آموزش امسال به ما یادآوری می کند که "برای سرمایه گذاری روی مردم، آموزش را در اولویت قرار دهید.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: از جامعه مدنی و جوانان درخواست می کنم تا به سرمایه گذاری بیشتر و بهتر در آموزش با کیفیت ادامه دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *