صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دستاوردهای پزشکی ما قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته است

۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۸
کد خبر: ۴۶۰۰۰۳
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: به اعتراف شرکت کنندگان خارجی در چهارمین همایش طب رزم آسیا پاسفیک دستاورد‌های ما قابل رقابت با سایر کشور‌های پیشرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر دریادار «امیر رستگاری» در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های طب نظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این چهارمین کنگره طب نظامی در حوزه آسیا و اقیانوس هند بود که بیش از ۳۰ کشور حاشیه اقیانوس هند و اقیانوسیه در آن حضور پیدا کردند و در کنار آن نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاوردی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح از جمله سازمان صنایع دریایی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با توجه به اهمیت امدادرسانی به سانحه دیدگان حوادث دریایی و برای ارائه خدمات به سانحه دیدگان حوادث دریایی از سال‌های گذشته مبادرت به طراحی و ساخت انواع شناور‌های امدادی از جمله آمبولانس و تجهیزات مرتبط با نجات مصدومین در دریا و زیر دریا کرده است که در این نمایشگاه تعدادی از دستاورد‌های خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌ایم.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: شناور‌های جستجو و نجات شناور‌های آمبولانس دریایی اتاق‌های فشار نجات غواص و تجهیزات مورد نیاز نجات مجروحین غواصی و همچنین تجهیزات مورد نیاز در حوزه تولید ایمپلنت و پروتز‌های چشم پزشکی که در شرکت‌های وابسته به سازمان صنایع دریایی تولید شده است را در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و نمایندگان ۳۵ کشور شرکت‌کننده در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی طب نظامی آسیا پاسفیک قرار دادیم که مورد استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان نیز قرار گرفت.

امیر رستگاری افزود: ایران اسلامی با وجود تحریم‌های جدید توانسته بسیاری از سامانه‌های مورد نیاز خودش را توسط متخصصان و دانشمندان داخلی طراحی و تولید کند که بخشی از آن‌ها در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است

وی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزاتی که در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید بومی و ساخت کشور خودمان در سازمان صنایع دریایی و شرکت‌های دانش بنیان است.

رییس سازمان صنایع دریایی گفت: به لطف خداوند متعال و با اتکا به دانش دانشمندان داخلی امروز توانستیم در حوزه طب رزم با سایر کشور‌ها رقابت کنیم و تمامی سامانه‌های پزشکی دریایی از جمله شناور‌های امداد و نجات و آمبولانس‌های دریایی و اتاق‌های فشار مورد نیاز را خودمان تولید کنیم و به اعتراف شرکت کنندگان خارجی در چهارمین همایش طب رزم آسیا پاسیفیک دستاورد‌های ما قابل رقابت با سایر کشور‌های پیشرفته است.

وی افزود: همچنین چندین کشور درخواست همکاری با ما در حوزه تهیه و تولید تجهیزات طب دریایی را دادند که بعد از این همایش مذاکرات برای همکاری در طراحی، ساخت و عقد قرارداد برای فروش تجهیزات با آن‌ها آغاز می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *