صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها امری ضروری است

۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۵۹۳۶۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: از سیاست‌های کلان قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم کم اهمیت است، لذا قضات محاکم و دادسرا‌ها بایستی در راستای تحقق این امر تلاش مضاعف نمایند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان به همراه کلیه قضات استان از زندان مرکزی زنجان بازدید کرد.
 
رییس کل دادگستری استان زنجان افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین قوه قضاییه و روسا و دادستان‌های سراسر کشور در هفته قوه قضاییه با اشاره به گزارش رییس قوه قضاییه مبنی بر آمار جمعیت کیفری زندانیان افزودند این آمار زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. ایشان کاهش جمعت کیفری را مورد توجه قرار دادند و ما هم برای پیروی از منویات معظم له و اجرای فرمان ایشان باید تمام تلاش‌های خود را انجام دهیم.
 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تأکید کرد: از سیاست‌های کلان قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم کم اهمیت است، لذا قضات محاکم و دادسرا‌ها بایستی در راستای تحقق این امر تلاش مضاعف نمایند.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان ضمن بازدید از کلیه بخش‌ها و بند‌های زندان و استماع صحبت‌های زندانیان دستورات لازم جهت بررسی مشکلات زندانیان ارائه کرد و همچنین کلیه قضات دیدار چهره به چهره با زندانیان جهت بررسی پرونده‌ها و مشکلاتشان انجام دادند.

در ادامه این دیدار دفتر دادیار ناظر زندان در محل زندان مرکزی زنجان جهت حضور دایمی و رسیدگی به مشکلات زندانیان بصورت تمام وقت با معرفی حجت الاسلام بهروز بیات افتتاح شد.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار تعداد ۱۷ نفر از محکومین مالی و تعداد ۱۳ نفر با استفاده از مرخصی پایان محکومیت از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده باز گشتند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *