صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اروپا به دنبال مستثنی کردن دسترسی ایران به سوئیفت از تحریم‌های آمریکا

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۱۰
کد خبر: ۴۵۸۴۲۱
نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داد که کشور‌های اروپایی به دنبال متقاعد کردن دولت آمریکا هستند تا دسترسی ایران به سامانه سوئیفت را قطع نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داد که کشور‌های اروپایی به دنبال متقاعد کردن دولت آمریکا هستند تا دسترسی ایران به سامانه سوئیفت را قطع نکند.

فایننشال تایمز نوشت که وزرای دارایی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در صدد هستند تا در دیدار هفته جاری خود با وزیر خزانه‌داری آمریکا در بالی و در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول، دولت این کشور را متقاعد کنند تا دسترسی ایران به سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی، را قطع نکند.

این گزارش می‎گوید: انگلیس، فرانسه و آلمان که پیش از این توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را امضا کرده‌اند نارضایتی خود را از این موضوع که نتوانسته‌اند دولت آمریکا را متقاعد به اتخاذ موضعی نرمتر در قبال دسترسی ایران به سوئیفت کنند، ابراز داشته‎اند.

یک دیپلمات اروپایی که دیدار هفته جاری را اعلام کرده گفت: درخواست ما این است؛ چرا زمانی که می‌توانید چراغ‌ها را خاموش کنید تمام سیم‌های برق یک ساختمان را قطع کنید.

این دیپلمات اروپایی گفته است: وقتی می‌توانید یک بانک را (رای تحریم) تعیین کنید چرا باید سوئیفت را وادار به قطع ارتباط کنید؟

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *