صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

مردم آمریکا به نتایج جنگ افغانستان بدبین هستند

۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۸۶۵
نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پژوهشی پیو در هفدهمین سال حضور آمریکا در افغانستان نشان می‌دهد که اغلب مردم این کشور، جنگ آمریکا علیه طالبان و القاعده را ناموفق می‌دانند.
به گزارش گروه بین الملل ، نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پژوهشی پیو در هفدهمین سال حضور آمریکا در افغانستان نشان می‌دهد که اغلب مردم آمریکا، جنگ این کشور علیه طالبان و القاعده را ناموفق می‌دانند.

براساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۴ سپتامبر سال جاری میان ۱۷۴۵ بزرگسال آمریکایی انجام شد، تقریبا نیمی از مردم آمریکا (۴۹ درصد) بر این باورند که علیرغم گذشت ۱۷ سال از جنگ آمریکا در افغانستان این کشور موفق به دستیابی به اهداف خود نشد.

۳۵ درصد از آمریکایی‌ها نیز عملکرد آمریکا در جنگ افغانستان را موفقیت آمیز دانسته و ۱۶ درصد ابراز بی اطلاعی کردند.

این در حالی است که در نظرسنجی دیگری که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ انجام شده و طی آن پرسشی مشابه مطرح شده بود، اغلب شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده بودند که اقدامات آمریکا در افغانستان با موفقیت همراه خواهد شد.

این نظرسنجی که در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ مجددا تکرار شد، با تغییر فاحشی روبرو شده و نظرات مثبت به منفی تبدیل شده بودند.

نظرسنجی پیو نشان می‌دهد که جمهوری خواهان برخلاف دموکرات‌ها نسبت به عملکرد آمریکا بسیار خوش بین هستند. در حالی که تنها ۲۸ درصد دموکرات‌ها اظهار داشتند که عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موفق بوده و به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته، ۴۸ درصد جمهوری خواهان به این امر باور داشتند.

براساس جدیدترین نظرسنجی پیو، ۴۵ درصد آمریکایی‌ها ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریست‌ها برای حمله به افغانستان را درست دانسته و تنها ۳۹ درصد اعلام کردند که واشنگتن و پنتاگون ادعای نادرستی را مطرح کردند.

۶۶ درصد جمهوری خواهان و ۳۱ درصد دموکرات‌ها با ادامه حضور آمریکا در افغانستان موافق هستند و ۲۱ درصد جمهوری خواهان و ۵۳ درصد دموکرات‌ها مخالف ادامه حضور نیرو‌های امریکایی در این کشور می‌باشند.
 
حمله آمریکا به افغانستان پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که طی آن ساختمان تجارت جهانی در آمریکا فروریخت، با ادعای مبارزه علیه تروریسم و القاعده آغاز شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *