صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ابلاغ بازنگری دستورالعمل تعیین مناطق مرزی با امضاء وزیر کشور جهت اجرا به استانداران / مراکز شهرستان‌های ۶ استان حائز شرایط مناطق مرزی می‌شوند

۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۲۳
کد خبر: ۴۵۶۴۷۷
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور از ابلاغ بازنگری دستورالعمل تعیین مناطق مرزی با امضاء وزیر کشور جهت اجرا به استانداران خبر داد.
 به گزارش گروه سیاسی ، سید سعید جلالی از ابلاغ بازنگری دستورالعمل تعیین مناطق مرزی با امضاء وزیر کشور جهت اجرا به استانداران خبر داد و گفت: در اصلاحیه دستورالعمل تعیین مناطق مرزی؛ کلیه مراکز شهرستان‌های مرزی استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه حائز شرایط مناطق مرزی می‌شوند.

مدیرکل تقسیمات کشوری با اشاره اینکه در این اصلاحیه؛ شهر ایلام مرکز استان ایلام حائز شرایط مناطق مرزی اعلام شده است، گفت: شهرستان‌های شوش، هویزه و دشت آزادگان در استان خوزستان و شهرستان‌های جاسک و میناب در استان هرمزگان نیز از این پس، مشمول شرایط گروه (ج) می‌شوند که تا پیش از این صرفاً شامل گروه استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه بوده است.

وی افزود: در دستورالعمل سابق، مراکز شهرستان‌های مرزی نمی‌توانستند از مزایای مناطق مرزی استفاده کنند که در دستورالعمل جدید این مراکز نیز حائز امتیازات مناطق مرزی محسوب می‌شوند.

 جلالی خاطر نشان کرد: دستورالعمل مذکور گامی در جهت محرومیت زدایی از مناطق مرزی و ایجاد جذابیت بیشتر برای این مناطق با هدف تقویت نظام خدمات رسانی مطلوب و قدردانی از تلاش مرزنشینان در صیانت و پاسداری از مرز‌های کشور محسوب می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *