صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

برخورد قاطع دستگاه قضا با افرادی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی کنند/کاهش فشار بر منابع آب شیرین نیازمند عزم همگانی است

۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸:۰۳
کد خبر: ۴۵۵۰۵۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی مروست ضمن تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای ارتقاء فرهنگ مصرف آب در جامعه گفت: با توجه به کمبود منابع آب برخورد قضائی با افرادی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی کنند قاطع و سخت گیرانه است.

حسین رعیت رئیس حوزه قضایی مروست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بیان داشت: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و فروش آب چاه‌های کشاورزی و تصرفات غیرقانونی و تخریب اراضی منابع طبیعی ازجمله مسائلی است که باید برای آن‌ها چاره اندیشی کرد.

وی اهتمام بیشترادارات متولی در امور آب را به ارسال گزارش‌های دقیق ازوضعیت، چالش‌ها و تخلف‌های حوزه آب خواستارشد و اظهار داشت: خشکسالی‌های مداوم، تخلفات برخی ازکشاورزان درحوزه آب و وضعیت آب در منطقه ضرورت مدیریت منابع اب را اجتناب ناپذیرساخته است.

این مقام قضائی، کاهش فشار بر منابع آب شیرین را نیازمند عزم همگانی دانست و بیان داشت: بهره برداری گسترده از سیستم‌های آبیاری‌های نوین (تحت فشار) آموزش صحیح الگوی مصرف و به ویژه آموزش بهره برداری مناسب ازجمله راهبردهائی است که باید دنبال گردد.

وی صرفه جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی از طریق اِعمال خاموشی چاه‌های کشاورزی در منطقه را قابل تقدیر دانست و گفت: مشارکت مردم و کشاورزان در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب از جمله نقاط مثبت و اقدامات خوب در منطقه است.

رئیس حوزه قضائی مروست بر برخورد قاطع قانونی با متخلفین تأکید کرد و ابراز داشت: با توجه به کمبود منابع آب و ایجاد زمینه تخلف برای افراد سودجو و همچنین در خصوص افرادی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی می‌کنند، برخورد قضائی، قاطع و سخت گیرانه است.

در ادامه این جلسه سایر مسئولین و مقامات محلی و اعضاء جلسه به ارائه نقطه نظرات خود راجع به مسئله آب پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *